به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در پیام "علیرضا نوکار" آمده است:
محرم موسم شگفت‌انگیزی است که عاشقان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت علیهم‌السلام و تمامی آزادگان جهان عزادار فرهنگی، تأثیرگذار از اقدامی بزرگ می‌شوند، هرساله مردم تلاش می‌کنند با برگزاری محافل و مجالس عزاداری ارادت خود را به حضرت امام حسین علیه‌السلام ویاران وفادار ایشان بروز دهند و بیرق حسینی را برافراشته نگاه‌دارند.
مردم شریف شهرستان تفت از دیرباز عشق و ارادت قلبی و عمیق خویش به خاندان عصمت و طهارت (ع) را به باشکوه‌ترین وجه به نمایش گذاشته‌اند و آوازه این عشق و علاقه در سراسر کشور پیچیده است.
امسال شیوع ویروس کرونا همه را نگران نحوه برگزاری مراسم باشکوه دهه اول محرم در ایران اسلامی کرد، اما دستورات حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، سخنان ریاست محترم جمهور و پروتکل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به عزاداران بشارت برگزاری باشکوه مراسم‌های عزاداری آمیخته با شور و شعور حسینی را داد.
در شهرستان تفت از یک ماه گذشته با برگزاری جلسات کارشناسی با حضور هیئت‌امنای هیئات عزاداری در نقاط شهری و روستایی و مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط تدابیری برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر مراسم‌های عزاداری در این شهرستان توأم با رعایت پروتکل‌های اتخاذ شد.
در این شهرستان تصمیم بر آن گرفته شد تا بیرق عزای اباعبدالله الحسین (ع) ویاران باوفایش بر سر در هر کوی و برزنی نصب و یاد واقعه حزن‌انگیز کربلا در مساجد و تکایا گرامی داشته اما محدودیت‌هایی به‌منظور حفظ و تأمین سلامت مردم با یاری هیئت‌امنای هیئات عزاداری و مجریان برگزاری مراسم اعمال شود.
خوشبختانه با همکاری هیئت‌های مذهبی، وعاظ، سخنرانان، مداحان و ذاکرین اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و دستگاه‌های ذی‌ربط به‌ویژه کارشناسان امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مراسم‌های دهه محرم همچون گذشته باشکوه هرچه‌تمام‌تر در شهرهای نیر و بخ و مناطق روستایی شهرستان و بیشتر محلات شهر تفت با رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد و همشهریان تفتی بار دیگر ارادت بی‌مثال خود به سرور و سالار شهیدان را به همگان نشان دادند که مراتب سپاس و تقدیر خود را از این همکاری صمیمانه از این عزیزان اعلام می‌دارم.
اما متأسفانه سه هیئت عزاداری شهر تفت که علی‌رغم برگزاری جلسات متعدد با هیئت‌امنای این هیئات و علی‌رغم تعهدات در برگزاری مراسم با شیوه‌نامه‌های بهداشتی در چند روز پایانی دهه اول محرم مراسم‌هایی را بدون رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی برگزار نمودند که نمونه بارز آن نخل برداری در عصر روز عاشورا است.
مردم مؤمن و شریف شهر تفت آگاه باشند این‌جانب و مسئولین محترم ادارات و دستگاه‌های ذی‌ربط و کارکنان خدوم آنان در شهرستان نهایت تلاش و کوشش خود را از یک ماه گذشته در راستای جلوگیری از به خطر افتادن سلامت مردم به کاربستیم تا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های دهه اول محرم رعایت شود که متأسفانه هیئت‌امنای سه هیئت با انجام تخلف و اقدامات غیرقانونی زمینه بروز و گسترش ویروس کرونا را در شهرستان فراهم نمودند. ضمن اینکه آنان باید بدانند در مقابل عملکرد غیرقانونی خود در پیشگاه الهی، مردم نجیب و مؤمن شهر تفت و در برابر قانون مسئول خواهند بود و قطعاً برای مسببین اقدامات قانونی در قبال عملکرد آنان صورت خواهد گرفت.
لازم به ذکر است در صورت بروز هرگونه اتفاق ناگواری در روزهای آینده در راستای به خطر افتادن سلامت مردم شریف و مؤمن شهرستان تفت هیئت‌امنا و مجریان برگزاری مراسم‌های بدون مجوز و برخلاف دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا باید پاسخگوی تخلف خود در برابر افکار عمومی باشند.
علیرضا نوکار
فرماندار شهرستان تفت