به مناسبت روز درختکاری؛

کاشت نهال توسط مسئولان شهرستان تفت

به مناسبت روز درختکاری امام‌جمعه تفت، سرپرست فرمانداری شهرستان تفت و جمعی از مسئولان این شهرستان اقدام به کاشت نهال در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) شهر تفت نمودند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در آیین روز درختکاری در شهر تفت نظام خلقت و طبیعت را به دانه‌های تسبیح تشبیه نمود و بیان داشت: تمام عالم خلقت به هم متصل هستند و در صورت از بین رفتن یکی، تمام عالم خلقت تحت تأثیر قرار خواهد گرفت و ازهم‌پاشیده خواهد شد.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: خلقت گیاهان، اشجار و نباتات توسط خداوند فقط برای سر سبزی و نشاط نیست و عمده‌ترین فایده این گیاهان تولید اکسیژن و کمک به حفظ و نگه‌داری درختان و گیاهان است و کاشت نهال جدید، در حیات موجودات زنده نیازمند به اکسیژن تأثیر به سزایی دارد.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: هرروز می‌تواند روز درختکاری باشد و باید تلاش در راستای غرس گیاهان جدید و حفظ و نگه‌داری گیاهان و درختان و فضای سبز موجود باشد تا به جهان موجودات زنده کمک نماییم.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت نیز در آیین بیان داشت: منابع طبیعی به‌عنوان پایه اصلی بستر زندگی است و درخت و گیاه نقش اساسی را در این بستر بر عهده دارد.

سرپرست فرمانداری تفت خاطرنشان کرد: در سند و راهبرد توسعه شهرستان تفت پایه اصلی بر حفظ منابع طبیعی است و در حوزه منابع طبیعی موضوع آبخیزداری در شهرستان مغفول واقع مانده که در این زمینه نیز نیاز به برنامه‌ریزی و پیگیری است.

دهشیری در ادامه از کارکنان مجموعه اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان در راستای تلاش برای حفظ منابع طبیعی به‌عنوان منافع عمومی مردم تقدیر کرد.

در پایان مسئولان شهرستان با حضور در بلوار آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) اقدام به کاشت نهال درخت زیتون نمودند.