به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، "محمودزمانی قمی" در این جلسه  بیان کرد:در جامعه با آسیب ها و مسائل اجتماعی فراوانی روبرو هستیم و توجه به اولویت های پنج گانه و تلاش برای رفع این مشکلات  از جمله طلاق،اعتیاد و حاشیه نشینی نیز مورد تاکید مقام معظم رهبری قرار گرفته است.

استاندار یزد افزود:لازم است در موضوعاتی مثل ترویج حجاب و عفاف رفتار دقیق و منطقی در جامعه بروز داده شود و با مسائلی از این جنس سیاسی برخورد نکنیم.

زمانی قمی خاطر نشان کرد:سلوک سیاست مداران و کارگزاران باید احساس مسئولیت و پذیرش تمام افراد و سلیقه ها در اجتماع باشد و نمی توان در سایه واکنش های شخصی صدای عده ای شنیده نشود.

وی بر تجلی انسانیت و رفتار شایسته در وجود امام حسین (ع) به عنوان الگویی ارزشمند اشاره و گفت:فطرت انسان پاک و تمایل به صداقت و راستی دارد و با زنده کردن اخلاق می توان اجرای حقوق شهروندی و کاهش آسیب ها را شاهد بود.

عالی ترین مقام اجرایی استان مطرح کرد:هر فرد لازم است در جایگاه خود وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری را تقویت کند و  از اینکه فکر کنیم تنها رفتار و عمل ما صحیح می باشد فاصله بگیریم.

«فخرالسادات خامسی‌هامانه» در خصوص ارزیابی دستگاه‌های اجرایی در بحث حقوق شهروندی بیان کرد: بنا به ابلاغیه وزارت کشور، تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در ارزیابی ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و نیز بحث عفاف و حجاب با سازمان جهاد دانشگاهی استان منعقد شد.

به گفتۀ وی، ارزیابی بحث حقوق شهروندی و عفاف و حجاب دستگاه‌ها همراه با جلسه‌ای توجیهی آموزشی برای بازرسان ستاد صیانت، جلسه‌ای با مدیران دستگاه‌ها، کارشناسان و بازرسان بوده و در مجموع عملکرد 364 اداره شهرستانی توسط کارشناسان فرمانداری‌ها و 80 اداره استانی توسط بازرسان مورد ارزیابی قرار گرفت.