هم‌زمان با هفته دولت؛

کلنگ احداث شهرک صنعتی غذا و دارو در شهرستان تفت به زمین خورد

در مراسمی با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد، فرماندار شهرستان تفت، مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ احداث شهرک صنعتی غذا و دارو در شهرستان تفت به زمین خورد.

به گزارش ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت؛ "محمدجواد ابوالحسینی" در مراسم آغاز احداث شهرک صنعتی غذا و دارو در شهرستان تفت گفت: ایجاد شهرک‌های صنعتی غذا و دارو یکی از نیازهای کنونی استان یزد است و به‌ویژه در حوزه تولید دارو با توجه به پیشرو بودن استان در حوزه بهداشت و درمان این موضوع بیشتر احساس می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد بیان داشت: بعد از مراسم کلنگ زنی عملیات مطالعه این طرح آغاز خواهد شد و امیدواریم در بازه زمانی کوتاه عملیات عمرانی این پروژه آغاز شود.

وی ادامه داد: ایجاد شهرک غذا و دارو با توجه به موقعیت آب و هوایی این منطقه در شهرستان تفت بسیار مناسب است و امیدوارم در مطالعه طرح موضوع آبخیزداری نیز گنجانده شود.

"محمد دهشیری" فرماندار شهرستان تفت نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت سیزدهم در شهرستان دنبال می‌شود توسعه صنایع پاک، کم آبخواه و مناسب آمایش سرزمینی شهرستان است و ایجاد شهرک غذا و دارو در این راستا است.

فرماندار تفت تصریح نمود: با توجه به ویژگی‌های آب و هوایی شهرستان از هم‌اکنون سرمایه‌گذارانی متقاضی آغاز فعالیت در این شهرک در راستای فعالیت صنایع دارویی هستند که امیدواریم با راه‌اندازی این واحدها موضوع بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی این شهرستان نیز رفع شود.

"محمد دهقان" مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد با اشاره احداث شهرک‌های تخصصی جدید در استان یزد اظهار کرد: بر اساس مصوبه هیئت دولت و هیئت‌مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، شهرک صنعتی غذا و دارو در شهرستان تفت در مساحتی به‌اندازه ۹۰ هکتار احداث می‌شود.

دهقان تصریح کرد: شهرک‌های تخصصی می‌توانند با توسعه صنایع پاک و کم آبخواه، ضمن اشتغال آفرینی زمینه ظهور و گسترش تولیدات دانش‌بنیان را هم افزایش دهند و امیدواریم با کلنگ زنی شهرک غذا و دارو، هر چه زودتر طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با ایجاد زیرساخت‌های لازم شاهد استقرار صنایع مرتبط در این شهرک باشیم.