استاندار یزد مطرح کرد؛

محصولات صنایع دستی؛ سفیران هویتی و فرهنگی کشور / توسعه صادرات صنایع دستی، در دستور کار متولیان امر قرار گیرد/ تمرکز استان بر حمایت از صنایع دستی بر اساس سند یزد نوین

استاندار یزد گفت: هر محصول صنایع دستی به عنوان یک سفیر هویتی و فرهنگی برای کشور محسوب می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی استاندار یزد با حضور در آیین گشایش «پانزدهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایران» و «سومین جشنواره پخت نان سنتی» به بازدید از غرفه های مختلف پرداخت.
 
استاندار یزد در جریان این بازدید و در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به ارزش افزوده مطلوب صنایع دستی نسبت به آورده بسیار اندک آن، اظهار کرد: تولیدات صنایع دستی یک محصول هویتی و فرهنگی است که به لحاظ اقتصادی و اشتغال آفرینی نیز بسیار ارزشمند است.
 
مهران فاطمی در همین راستا ادامه داد: از طرف دیگر هر محصول صنایع دستی به عنوان یک سفیر هویتی و فرهنگی برای کشور محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به تمرکز استان بر حوزه صنایع دستی در قالب محورهای سند یزدنوین گفت: بر این اساس حمایت‌های تسهیلاتی، آموزش این هنر صنعت‌ها و ماندگاری آن‌ها و نیز توجه به مسئله بسته‌بندی، بازرگانی و صادرات محصولات صنایع دستی یکی از اولویت‌های اساسی استان است.
 
استاندار یزد در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه‌های استان جهت توسعه صادرات محصولات صنایع دستی، تصریح کرد: بحث صادرات صنایع دستی یک مسئله ملی است و طبیعتا چالش‌های صادراتی مانند دیگر کالاها در این حوزه نیز وجود دارد.
 
فاطمی با اشاره به فاصله زیاد میزان فعلی صادرات صنایع دستی با قابلیت صادراتی استان در این حوزه، گفت: این مهم در دستور کار کارگروه توسعه صادرات استان قرار خواهد گرفت اما بخشی از این مسئله نیز به صنعتگران و توجه آنها به برندینگ و بسته‌بندی محصولات باز می‌گردد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات