نشست شورای ثبت احوال شهرستان تفت به ریاست فرماندار و با حضور اعضاء در محل دفتر فرماندار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تفت، "محمود زارع رشکوییه" در ابتدای این نشست با قدردانی از خدمات و تلاشهای مدیران و عوامل ثبت احوال در سطح شهرستان تفت گفت: ثبت احوال یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذار در تهیه و تدوین آمار متقن و بالتبع آن، امکان برنامه ریزی درست و موثر است، لذا خدمات دست اندرکاران در این نهاد در سطح شهرستان شایسته تقدیر است.  

فرماندار تفت از خدمات و تلاشهای بهورزان در کمک به ثبت وقایع حیاتی در شهرستان تفت قدردانی کرد و ادامه داد: دستگاهها و نهادهای مرتبط با حوزه هاي كاري ثبت احوال، بايد نهايت همكاري و هماهنگي را با این مجموعه داشته باشند تا شاهد ادامه موفقیت های شهرستان در این حوزه باشیم.

زارع با بیان این که برای ثبت به موقع وقایع حیاتی باید در جامعه فرهنگ‌سازی شود ادامه داد: اتخاذ سیاست های تشویقی برای ترغیب مردم به منظور الزام در ثبت به موقع وقایع حیاتی و همچنین فراهم نمودن شرایط لازم برای کاربردی نمودن خدمات ثبت احوال زمینه مناسبی برای همکاری بیشتر و گسترده تر سایر دستگاهها و عموم مردم با این نهاد را فراهم می آورد.

وی با تاکید بر توسعه دولت الكترونيك و برون سپاري كارها آن را در حوزه ثبت احوال ضروری و مهم ارزيابي كرد و گفت: لازم است مردم عزیز نیز با آگاهی از شرایط موجود، همکاری لازم را با مجموعه ثبت احوال داشته باشند و با مراجعه به موقع خود برای تعویض و هوشمند سازی مدارکی همچون کارت ملی، به ساماندهی آمار و اطلاعات در کشور کمک نمایند.

در ادامه این نشست، روسای ثبت احوای تفت و نیر به ارائه گزارشی از آمار مختلف به ثبت رسیده در شهرستان تفت پرداختند و تصمیمات لازم اتخاذ شد.