نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "کمال دهقانی فیروزآبادی" نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در نشست بررسی مشکلات دهستان علی‌آباد که با حضور فرماندار شهرستان تفت، مدیران استانی و شهرستانی و دهیاران روستاهای دهستان علی‌آباد در دهیاری روستای علی‌آباد برگزار شد هدف از برگزاری این‌گونه جلسات را پایش مشکلات روستاهای شهرستان دانست و اظهار داشت: بعضی از مسائل و مشکلات موجود در روستاهای شهرستان قابل‌حل از طریق مدیران استانی و شهرستانی نیست و نیاز به پیگیری در سطح ملی دارد و باید از طریق برگزاری این‌گونه جلسات شناسایی این‌گونه مشکلات صورت گیرد تا با برگزاری جلسات در مرکز کشور راه‌حلی برای آن یافت.
دهقانی فیروزآبادی به تلاش خود برای اصلاح و اجرایی شدن قانون تخصیص یک درصد اعتبار فروش معادن برای جبران خسارت مناطق دارای معدن اشاره و بیان داشت: با پیگیری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و اصلاح و تصویب این قانون در مجلس شورای اسلامی و ابلاغ آن توسط دولت، معادن و صنایع معدنی استان یزد مکلف‌اند یک در صد از اعتبار فروش معادن را بابت جبران خسارات وارده به مناطق دارای معادن پرداخت نمایند که اجرای این قانون باعث تحولی بزرگ در حوزه‌های مختلف و اجرای طرح‌های عمرانی در استان یزد خواهد شد.
رئیس مجمع نمایندگان استان یزد به مسئله تأمین آب شرب و بهداشت به‌عنوان بزرگ‌ترین مشکل روستاهای شهرستان تفت نام برد و تصریح نمود: با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح ملی مجوز شروع پروژه بزرگ آب‌رسانی به روستاهای شهرستان تفت صادرشده و عملیات عمرانی آن‌هم زمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان یزد در چند روز آینده آغاز خواهد شد.
وی در ادامه افزود: با تأمین آب شرب و بهداشت به‌عنوان یک زیرساخت اساسی و وجود نعمت گاز طبیعی و برق در تمامی روستاهای شهرستان تمامی زیرساخت‌های موردنیاز مردم برای زندگی در روستاهای شهرستان فراهم خواهد شد و شاهد مهاجرت معکوس به روستاها خواهیم بود.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی تأکید نمود: برنامه‌ریزی اشتغال پایدار برای جوانان روستایی شهرستان باید به سمت رونق صنعت گردشگری و راه‌اندازی صنایع پاک باشد تا در راستای تحقق بخشیدن به سند توسعه شهرستان گام برداریم.
رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یکی از دیگر اقدامات اساسی خود در طول دوران نمایندگی در مجلس را اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده دانست و خاطرنشان کرد: اصلاح قانون مالیات بر ارزش‌افزوده از اولین اقداماتی بود که در دستور کار قرار گرفت و مقرر گردید بر اساس سرانه جمعیت سرشماری سال 1395 شهرستان واریز درآمد مالیات ارزش‌افزوده به‌حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری صورت گیرد که بر این اساس درآمد شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان افزایش چشمگیری داشت.
"علیرضا نوکار" در این نشست با تقدیر از زحمات نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی و تقدیر از حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی در روستای علی‌آباد اظهار داشت: امیدواریم پس از آغاز عملیات عمرانی پروژه آب‌رسانی به روستاهای شهرستان با پیگیری و بررسی جلسات کارشناسی موانع اجرای این طرح را رفع و شاهد بهره‌برداری از این پروژه تا 24 ماه آینده باشیم.
فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: سعی خواهد شد با پیگیری و مکاتبه مشکلات مطرح‌شده با پیگیری در سطح ملی و دستگاه‌های استان و شهرستان موضوعات تا حد امکان بررسی و با رعایت قانون و مقررات رفع شود.
در ادامه مدیران کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و معاون اداره کل آب فاضلاب روستایی به تشریح دستاوردها و برنامه‌های خود برای حل مسائل و مشکلات دهستان علی‌آباد و سایر روستاهای شهرستان تفت پرداختند.
لازم به ذکر است در ابتدای این نشست دهیاران روستاهای دهستان علی‌آباد به بیان مشکلات مناطق روستایی خود پرداختند و پیگیری مسئولان برای رفع آن را خواستار شدند.