سرپرست فرمانداری تفت:

آمادگی برای میزبانی از مسافران نوروزی توأم با رعایت مسائل بهداشتی

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت در جلسه ستاد خدمات این شهرستان افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای مسافرت در ایام نوروز برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی توأم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد تا هم برای همشهریان و هم مهمانان ایام سال نو خاطره‌انگیز و بدون خطر باشد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمد دهشیری" در جلسه ستاد خدمات سفر این شهرستان با اشاره به‌پیش بینی‌ها مبنی برافزایش مسافرت در ایام نوروز پیش رو بیان داشت: باید برنامه‌ریزی لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی توأم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد تا هم برای همشهریان و هم مهمانان ایام سال نو خاطره‌انگیز و بدون خطر باشد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت بیان داشت: دستورالعمل‌های ابلاغی توسط ستاد خدمات سفر استان باید با توجه به شرایط شهرستان بومی‌سازی شده و با فعالیت کمیته‌های زیرمجموعه ستاد، مقدمات میزبانی از مسافران احتمالی در ایام نوروز فراهم شود.

دهشیری تصریح نمود: بخشداران شهرستان در مناطق روستایی نیز با همکاری کمیته‌های شهرستانی و دهیاری‌ها برنامه‌ریزی لازم را برای میزبانی شایسته از مسافران نوروزی در دستور کار قرار دهند.

سامان‌دهی مبادی ورودی شهرستان دیگر موضوعی بود که سرپرست فرمانداری تفت به آن اشاره و خاطرنشان کرد: ورودی‌های شهرستان ازلحاظ محیط فیزیکی و جلوه‌های بصری سامان‌دهی شود و در ایام تعطیلات نیز با برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم استقرار نیروهای دستگاه‌های خدمات رسان را در این نقاط شاهد خواهیم بود.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان تفت افزود: مراکز اقامتی دارای مجوز و اماکن گردشگری شهرستان باید آماده حضور گردشگران باشند و در این زمینه اطلاع‌رسانی و هماهنگی لازم توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان صورت گیرد.

نظارت بر نظافت نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی دیگر توصیه سرپرست فرمانداری تفت به مسئولان عضو ستاد خدمات سفر شهرستان تفت بود و خواستار همکاری اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان و دهیارها در این زمینه شد.

دهشیری گفت: در ایام تعطیلات نوروز مرکز واکسیناسیون و مرکز تست کرونا فعال خواهند بود و گروه گشت مشترک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز اقامتی و اصناف را رصد خواهد کرد.

سرپرست فرمانداری تفت عنوان کرد: با توجه به تغییرات آب و هوایی در اواخر اسفند و اوایل بهار ؛ دستگاه‌های خدمات رسان برای حوادث احتمالی و بارش‌های بهاری آمادگی و تدابیر لازم را اتخاذ نمایند تا شاهد بروز حوادث ناگوار در این ایام نباشیم.

 دهشیری خواستار نظارت بر بازار شد و اظهار داشت: انتظار است اعضای ستاد تنظیم بازار در ایام پیش رو نظارت خود را بر بازار تشدید کنند تا شاهد کم‌فروشی و گران‌فروشی در شهرستان نباشیم و کالاهای تنظیم بازار به‌موقع و منظم در شهرستان توزیع شود.