با حضور استاندار یزد؛

آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی دهشیر

آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی دهشیر با حضور استاندار یزد، امام جمعه تفت، نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل دادگستری استان، معاونین استانداری، سرپرست فرمانداری تفت و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "مهران فاطمی" در آئین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی دهشیر به مساحت ۴۹ هکتار که با حضور جمعی از مسئولین استان و شهرستان تفت برگزار شد، توسعه متوازن استان مبتنی بر سند آمایش را یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های این دوره مدیریت استان دانست و گفت: توسعه و پیشرفت این بخش باید سرعت مضاعفی افزایش یابد و ایجاد این ناحیه صنعتی و سپس استقرار واحدهای بزرگ، متوسط و خرد انجام پذیرد.

استاندار یزد بابیان اینکه تأثیر استقرار صنایع؛ با اولویت صنایع پاک، پیشرفته و کم آبخواه، باید در متن زندگی مردم و پیشرفت منطقه محسوس و قابل‌مشاهده باشد، اظهار داشت: اولویت اول واحدهای صنعتی مستقر در این ناحیه صنعتی، جذب نیروهای توانمند و کارگری بومی باشد.

وی افزود: صاحبان صنایع در این منطقه اهتمام ویژه‌ای به اعتلای مباحث فرهنگی و اجتماعی و رفع مشکلات مردم منطقه داشته باشند.

استاندار یزد در پایان‌بر سرعت بخشی به استقرار زیرساخت ناحیه صنعتی دهشیر، اجرای فاز یک اجرایی آن و پیشبرد هم‌زمان اقدامات مربوط به جذب و هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه و اعطای تسهیلات جهت شکل‌گیری یک رویداد و اتفاق صنعتی بسیار مثبت و ارزنده در این منطقه، تأکید کرد.

"سید جلیل میر محمدی" نماینده مردم تفت و میبد نیز در این مراسم بیان داشت:امیدواریم با ایجاد این ناحیه صنعتی در منطقه دهشیر و استقرار صنایع پاک و کم آبخواه ، روستاهای اطراف این ناحیه صنعتی از استقرار این صنایع بهره‌مند شوند و شاهد توسعه این مناطق باشیم.

نماینده مردم تفت و میبد تصریح نمود: امیدواریم با برنامه‌ریزی مدیران اقتصادی استان یک یا دو مجموعه عظیم صنعتی در این ناحیه مستقر و در ادامه کارگاه‌های کوچک در این منطقه شکل گیرند تا استفاده بهینه‌تری از این ناحیه صنعتی صورت گیرد.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: مردم در این مناطق بیشتر مشغول به امور کشاورزی ، دام‌پروری و رانندگی وسایل نقلیه سنگین هستند و در سالیان اخیر به دلیل مشکلات خشک‌سالی و مسائل اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در گذران زندگی خود با مشکل روبرو هستند.

سرپرست فرمانداری تفت تصریح نمود: امیدواریم با راه‌اندازی واحدهای کوچک و بزرگ در این ناحیه صنعتی در آینده‌ی نزدیک توسعه این منطقه محروم شهرستان شتاب بیشتری بگیرد.