به مناسبت دهه مبارک فجر؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، به مناسبت ایام مبارک دهه فجر و با حضور "محمدعلی طالبی"استاندار یزد، "سید جلیل میرمحمدی"نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،"محسن صادقیان"معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،"عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار،"علیرضا نوکار"فرماندار شهرستان تفت، "محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی سالن ورزشی چندمنظوره شهدای روستای علی‌آباد شهرستان تفت در مساحتی به متراژ 1300 مترمربع و بااعتباری بالغ‌بر 18 میلیارد و 500 میلیون ریال در راستای برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 4 هزار شهید استان افتتاح شد.

"محمدعلی طالبی" در مراسم افتتاحیه این سالن ورزشی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر و گرامیداشت یاد و خاطره معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) گفت: سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی یادآور روزهای پرخاطره انقلابی است که موجب عزت و سرافرازی ملت ایران شد و ارزش‌ها را در کشور حاکم کرد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهم دولت توجه به توسعه روستاهاست که این کار در مقایسه با دولت‌های قبلی با افزایش اعتبارات روستایی کاملاً مشهود است.

استاندار یزد با اشاره به افزایش قابل‌توجه اعتبارات روستایی در دولت تدبیر و امید گفت: این افزایش در حالی صورت گرفته که کشور در شرایط تحریم بوده و ازلحاظ اقتصادی شرایط سختی را سپری می‌کند.

طالبی تصریح کرد: توسعه و عمران روستاها درواقع زیربنای توسعه پایدار کشور است و امروز با ساخت مدرسه، جاده، درمانگاه، پل، مسجد، مجتمع آب‌رسانی و گازرسانی شاهد عمران و آبادانی روستاها هستیم.

وی توسعه زیرساخت‌های ورزشی در روستاها را از اقدامات مهم و قابل‌تقدیر عنوان و اضافه کرد: شاهد این هستیم که با تلاش مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان یزد زیرساخت‌های خوبی در مناطق محروم و روستایی ایجادشده است که فضاهای مناسبی برای فعالیت ورزش مردم منطقه است.

این مقام مسئول ادامه داد: خوشبختانه پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام زیادی نیز اتمام و به بهره‌برداری رسیده است که تا پایان دوره دولت پروژه‌های دیگر نیز افتتاح و خدمات ارزنده‌ای به مردم ارائه شود.

استاندار یزد در پایان به برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 4 هزار شهید استان یزد اشاره کرد و افزود: پروژه‌هایی که مورد افتتاح قرارگرفته در راستای خدمت به مردم در قالب این کنگره بوده است.

سید جلیل میرمحمدی نیز در این مراسم با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: به برکت انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون خدمات شایان و قابل‌تقدیری در دولت‌های مختلف انجام‌شده است که همه این خدمات در راستای خدمت به مردم عزیز و شریف ایران بوده است.

وی افزود: در استان یزد و در توسعه زیرساخت‌های ورزشی هم اقداماتی انجام‌شده است که در سال‌های اخیر شاهد توجه بیشتر به مناطق محروم و روستاها بودیم که جا دارد از مدیرکل و مجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان یزد تقدیر و تشکر کنم.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت‌ها در حوزه‌های مختلف در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها بسیاری ضروری است که یکی از این موارد زیرساخت‌های ورزشی است که خوشبختانه اقدامات و گام‌های خوبی برداشته‌شده است.

میرمحمدی ادامه داد: بر کسی پوشیده نیست که ورزش عامل جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها و مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است که ازاین‌رو باید به آن توجه بیشتری شود و برای توسعه و گسترش ورزش تلاش کرد.

 

"مسعود شریعتی"مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این مراسم با گرامیداشت ایام‌الله دهه مبارک فجر گفت: خوشحال و خرسندیم که توانستیم در چند سال گذشته اقدامات خوبی در توسعه زیرساخت‌های ورزشی به‌ویژه در مناطق روستایی برداریم.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته و در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق محروم که بعد از انقلاب حتی یک مترمربع فضای ورزشی نداشتند، گام‌های خوبی برداشتیم و فضای ورزشی در قالب چمن مصنوعی، خانه ورزش روستایی و سالن ورزشی احداث کردیم.

این مقام مسئول اظهار داشت: در چند سال اخیر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت برنامه‌هایمان بوده که خوشبختانه 80 پروژه نیمه‌تمام را تکمیل و به بهره‌برداری رساندیم و به همین تعداد نیز پروژه جدید آغاز و تکمیل‌شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه 40 هزار مترمربع فضای ورزشی استاندارد به مناسبت برگزاری کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 4 هزار شهید استان یزد به فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد،  بیان داشت: سالن ورزشی شهدای روستای علی‌آباد شهرستان تفت نیز یکی از خدمات ارائه‌شده به مردم در قالب کنگره ملی بزرگداشت سرداران و 4 هزار شهید استان یزد است.

شریعتی در پایان از حمایت‌های مسئولان استان و شهرستان در راستای تکمیل پروژه‌های ورزشی و توسعه زیرساخت‌ها تقدیر و تشکر کرد.

در پایان این مراسم از خانواده شهدای این روستا و دست‌اندرکاران ساخت این سالن با اهدای لوح تجلیل و قدردانی شد.