معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد:

الزام کارکنان و کارگران به تزریق دوز سوم واکسن کرونا

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت گفت: کارمندان و کارگران بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا موظف هستند در صورت عدم تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بازه زمانی 48 ساعته اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر این صورت غیبت غیرموجه برای آنان ثبت خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علی‌اکبر عزیزی" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا این شهرستان بیان داشت: مراسم‌های ایام دهه فجر با توجه به وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان با یک‌سوم جمعیت و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می‌شود و برگزارکنندگان بر رعایت شیوه‌نامه بهداشتی نظارت خواهند نمود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد افزود: برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا در مناطق قرمز استان ممنوع است.

وی خواستار نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط بر زیرمجموعه‌های خود در راستای رعایت شیوه‌نامه بهداشتی شد و افزود: بر روی اصناف و بازار باید نظارت ویژه صورت گیرد تا شیوه‌نامه‌های بهداشتی به‌خوبی رعایت شود تا جلوی شیوع گسترده ویروس کرونا در شهرستان گرفته شود.

این مقام مسئول آمار واکسیناسیون در شهرستان تفت مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انتظار می‌رود ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا شهرستان تفت تمام اهتمام خویش را در راستای افزایش میزان واکسیناسیون نوبت سوم در جامعه هدف به کار گیرد چون با توجه به نظر متخصصین بهترین راهکار برای عبور از موج جدید کرونا واکسیناسیون نوبت سوم است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد از تعطیلی کلیه مدارس و مراکز آموزش عالی به مدت یک هفته دیگر خبر داد.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها با نصب بنر و علائم هشدار برای آگاهی شهروندان برنامه‌ریزی و  بخشداری‌ها و دهیاری نیز به‌صورت منزل‌به‌منزل، تلفنی و پیامکی انجام واکسیناسیون را پیگیری کنند.

نظارت بر واحدهای تولیدی و صنعتی موضوع بعدی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به آن اشاره و بیان داشت: ضروری است نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کارگران مشغول در این واحدها توسط دستگاه‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

این مقام مسئول خواستار اقناع‌سازی جامعه برای تزریق واکسن کرونا شد و افزود: در این راه می‌توان از ظرفیت ائمه جمعه و جماعات استفاده نمود تا با آگاهی بخشی درصد مشارکت مردم در تزریق واکسن کرونا افزایش پیدا کند.

عزیزی بر تزریق دوز سوم واکسن کرونا توسط کارمندان ادارات، نهادها و ارگان‌ها تأکید و بیان داشت: کارمندان و کارگران بر اساس مصوبه ستاد استانی کرونا موظف هستند در صورت عدم تزریق دوز سوم واکسن کرونا در بازه زمانی 48 ساعته اقدام به تزریق واکسن نمایند در غیر این صورت غیبت غیرموجه برای آنان ثبت خواهد شد.

آمادگی برای احداث بیمارستان صحرایی در صورت افزایش میزان بستری و کمبود تخت بیمارستانی، برگزاری جلسات ضروری در مدت‌زمانی کوتاه، فعالیت رستوران‌ها و فست فودی ها به‌صورت بیرون بر ، فعالیت گروه‌های سیار واکسیناسیون و پیگیری واکسیناسیون دانش آموزان از دیگر مواردی بود که معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری به آن در این جلسه اشاره و خواستار برنامه ریزی برای اجرایی شدن این موارد شد.

"محمد دهشیری"سرپرست فرمانداری تفت نیز گفت: بر اساس تأکید ستاد استانی کرونا، کارکنان تمامی ادارات مکلف به تزریق دوز سوم واکسن کرونا و رعایت شیوه‌نامه بهداشتی هستند و گزارش این موضوع توسط مدیران ادارات به ستاد شهرستانی ارسال خواهد شد.

سرپرست فرمانداری تفت ادامه داد: روند واکسیناسیون اصناف و کارگران شهرستان موردبررسی قرارگرفته است و افرادی که اقدام به تزریق واکسن نکرده‌اند شناسایی و برای تزریق واکسن ترغیب خواهند شد و در صورت امتناع برخورد قانونی با آنان صورت خواهد گرفت.

دهشیری بیان داشت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته از چند روز گذشته فعالیت گروه‌های نظارتی بر اجرای شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اصناف، ادارات و واحدهای تولیدی در نقاط مختلف شهرستان آغازشده است.

"محسن میرزایی" معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان یزد نیز در این نشست گفت: پوشش واکسیناسیون در شهرستان تفت خوب است ولی با توجه به اینکه شهرستان تفت سالمندترین شهرستان استان یزد است نیاز است تلاش شود تا پوشش نوبت سوم واکسیناسیون هر چه سریع‌تر افزایش یابد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد بیان داشت: میزان واکسیناسیون در شهر تفت نسبت به سایر مناطق شهری و روستایی این شهرستان پایین‌تر است و نیاز است با برنامه‌ریزی هر چه سریع‌تر میزان پوشش واکسیناسیون جمعیت شهر تفت افزایش یابد تا شهرستان در مقابله با ویروس کرونا ایمن‌تر شود.

وی حضور جمعیت در تفرجگاه سخوید شهرستان را خطرناک عنوان کرد و گفت: با توجه به تردد بالا در ایام زمستان به منطقه تفرجگاه سخوید لازم است اطلاع‌رسانی لازم به‌منظور آگاه‌سازی مردم نسبت به خطر جمع شدن در این منطقه و احتمال ابتلا به ویروس کرونا با توجه به همه گیری شدید سویه جدید ویروس کرونا در این منطقه صورت گیرد.

میرزایی میزان استعلاجی سویه جدید بیماری کرونا را 5 روز عنوان نمود و افزود: در صورت تشخیص پزشک و تشخیص گروه پزشکی احتمال افزایش این میزان برای بیمار وجود دارد.

"سید محمود واعظ پور " سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت در ادامه این جلسه گفت: آمار مبتلایان سرپایی مبتلابه ویروس کرونا در شهرستان در چند روز ابتدایی بهمن‌ماه نسبت به دی‌ماه دو برابر افزایش داشته است و در پیک جدید برخلاف پیک‌های گذشته کودکان نیز درگیر این ویروس شده‌اند.

سرپرست مرکز بهداشت و درمان شهرستان تفت پیرامون میزان واکسیناسیون جامعه هدف در این شهرستان افزود: میزان واکسیناسیون نوبت اول و دوم در شهرستان تفت حدود 88 درصد است و این میزان در نوبت سوم واکسن حدود 66 درصد است و واکسیناسیون افراد 9 تا 12 ساله نیز در شهرستان آغازشده که حدود 6 درصد جامعه هدف اقدام به تزریق نوبت اول واکسن نموده‌اند.

واعظ پور پیرامون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در شهرستان تفت گفت:60 درصد مردم در شهرستان از ماسک استفاده می‌کنند و میزان فاصله‌گذاری اجتماعی در شهرستان حدود 71 درصد است که نیاز است با همکاری مردم این دو مورد بیشتر توسط مردم مدنظر قرار گیرد.