به مناسبت هفته دولت؛

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت هفته دولت شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" سرپرست فرمانداری شهرستان تفت با همراهی "علی احمدیان" بخشدار مرکزی هم‌زمان با هفته دولت، از اداره ثبت و احوال این شهرستان بازدید و در جریان روند انجام امور مرتبط با حوزه ثبت‌احوال و نحوه خدمت‌رسانی به مردم قرار گرفت.

"علیرضا نوکار" در حاشیه این بازدید اظهار داشت: اداره ثبت‌احوال یکی از ادارات مهم و کلیدی درزمینهٔ ایجاد پایگاه اطلاعات جمعیتی، ارائه آمارهای وقایع چهارگانه حیاتی کشور و زیربنای برنامه‌ریزی‌های ملی، استانی و شهرستانی است و لذا در راستای انجام هر چه‌بهتر وظایف محوله به این دستگاه، سایر نهادها و ارگان‌های دولتی می‌بایست همکاری تمام و کمالی با این اداره داشته باشند.

سرپرست فرمانداری شهرستان افزود: اداره ثبت‌احوال نیز متقابلاً موظف به ارائه آمار و گزارش‌های دقیق در خصوص وقایع حیاتی و سایر وظایف محوله می باشد.

نوکار همچنین از همشهریان عزیز درخواست نمود با توجه به اتمام اعتبار کارت‌های ملی قدیمی، هر چه سریع‌تر اقدامات لازم به‌منظور دریافت کارت ملی هوشمند با مراجعه به اداره ثبت و احوال شهرستان تفت و بخش نیر و دفاتر پیشخوان دولت انجام دهند.

"علیرضا نوکار" با اشاره به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه سال جاری، نقش ثبت‌احوال در احراز هویت داوطلبان و  رأی‌دهندگان در امر انتخابات را مهم خواند و افزود: ثبت اطلاعات دقیق توسط این سازمان می‌تواند از سوءاستفاده‌های احتمالی در انتخابات پیشگیری کند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت‌احوال به‌عنوان یکی از اعضای هیئت اجرایی انتخابات، با رعایت اصل بی‌طرفی و اجرای صحیح قانون در برگزاری انتخابات سالم کمک‌رسان است.