به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" فرماندار شهرستان تفت با همراهی جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از خسارت وارده سیلاب در روستای خشک آباد بخش مرکزی تفت بازدید کرد.

علیرضا نوکار در حاشیه این بازدید اظهار داشت: براثر جاری شدن سیلاب و روان آب با بارش شدید باران در مدت‌زمان کوتاه در اواخر هفته گذشته در روستای خشک آباد بخش مرکزی تعدادی از منازل مسکونی، زمین‌های کشاورزی، قنات و معابر داخل این روستا دچار آسیب شده است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در جریان بازدید امروز تصمیمات لازم به‌منظور ارزیابی خسارات وارده به این روستا و تهیه طرح مطالعاتی پیرامون مهار روان آب‌ها و سیلاب در این منطقه اتخاذ شد.

وی ادامه داد: اجرای طرح مطالعاتی ساماندهی مسیل‌ها و آبراهه‌های منطقه توسط دانشگاه یزد در اولویت قرار گرفت و اداره کل منابع طبیعی استان با تخصیص اعتبار لازم و اجرای پروژه‌های مرتبط باهدف جلوگیری از سیلاب و روان آب و ورود آن به روستا به ساماندهی مسیل‌ها و آبراهه اقدام خواهد نمود.

فرماندار تفت تصریح نمود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز بعد از برآورد خسارات وارده به معابر روستا نسبت به مرمت و بازسازی آن اقدام و هم‌چنین به واحدهای مسکونی که براثر سیل آسیب‌دیده‌اند تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت نماید.

نوکار با اشاره به آسیب وارده به قنات این روستا نیز اظهار داشت: با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جهاد کشاورزی شهرستان مرمت و پیشگیری از آسیب مجدد به  قنات این روستا و ایمن سازی آن در دستور کار قرار گرفت.

نوکار تأکید کرد: فراگیری بیمه حوادث در روستاها یکی از ضرورت‌هاست و دهیاران و شوراهایی که نسبت به این موضوع کم توجه بوده اند باید هرچه سریع‌تر در این زمینه اقدام کنند تا در صورت بروز هرگونه خسارت، آلام مردم کاهش یابد.

وی افزود: یکی از نکات مهم در کاهش آسیب‌های جامعه از بحران‌هایی چون سیل و آتش‌سوزی بیمه کردن منازل است که هزینه‌های اندکی را هم در بردارد اما بخش مهمی از خسارت‌های مادی را جبران می‌کند.