به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "محمد محامدی" فرماندار، "سید جلیل موسوی" معاون طرح و توسعه اداره کل آب و فاضلاب روستایی استان،"علی احمدیان" بخشدار مرکزی، ، پیمانکار و جمعی از مسئولین ابتدا با حضور در منطقه سانیج از روند اجرایی مجتمع آب رسانی سانیج بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه قرار گرفتند، سپس با حضور در بخش نیر و با حضور "سید روح‌الله میر خلیلی" بخشدار نیر و جمعی از مسئولین محلی در جریان روند اجرایی و پیشرفت پروژه مجتمع آب‌رسانی غدیر قرار گرفت.

"محمد محامدی" در حاشیه این بازدید گفت: در حال حاضر دو پروژه آب رسانی سانیج و مجتمع غدیر از پروژه های مهم شهرستان است و پیشرفت خوبی در اجرای آن را شاهد بودیم و امیدواریم با تخصیص اعتبار شاهد بهره برداری از این دو پروژه در آینده نزدیک باشیم.

وی در ادامه افزود: به منظور تسریع در روند اجرایی این دو پروژه بازدید دو هفته یکبار از پیشرفت آن در دستور کار قرار گرفته تا موانع و مشکلات پیش روی بهره برداری آن رفع گردد.

فرماندار شهرستان تفت خاطر نشان کرد: با توجه به بارندگی های ابتدای سال بخشی از آب رسانی سیار به روستاهای شهرستان کاهش یافته اما هنوز در دهستان سخوید ، بنادکوک و سانیج آب رسانی به صورت سیار انجام می شود و با اجرای این پروژه مشکل تامین آب برای مردم این مناطق رفع خواهد شد.

در حاشیه این بازدید با حضور دهیار روستای بنادکوک دیزه مشکلات آب رسانی سیار به این روستا مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم به منظور افزایش میزان آب انتقالی سیار به این روستا اتخاذ شد.

پروژه مجتمع آب رسانی سانیج شامل 16 کیلومتر خط انتقال وساخت سه مخزن با حجم 500 متر مکعب و پروژه مجتمع آب رسانی غدیر 2 شامل 43 کیلومتر خط انتقال و ساخت 5 مخزن با حجم 1900 متر مکعب است که با بهره برداری از این دو پروژه هفتاد روستای شهرستان تفت از چرخه آب رسانی سیار حذف خواهند شد.