به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "فاطمه دانش یزدی"مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد با همراهی "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت از واحد تولیدی قند و نبات افضلی و کارگاه تولید فرش دستباف در شهر تفت بازدید کرد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری یزد ابتدا با حضور در واحد تولیدی قند و نبات افضلی از بخش‌های مختلف این واحد تولیدی بازدید و در جریان نحوه تولید محصولات این واحد قرار گرفت و با بانوان شاغل در این مجموعه نیز دیدار و گفت‌وگو کرد و در ادامه در نشستی مسائل و مشکلات این واحد تولیدی بررسی شد.

در ادامه "فاطمه دانش یزدی" با حضور در یک کارگاه تولید فرش دستباف در شهر تفت در جریان نحوه فعالیت این مجموعه و مشکلات پیش روی توسعه این واحد قرار گرفت.

لازم به ذکر است؛ کارخانه قند و نبات افضلی در زمینی به وسعت نه هزار و سیصد مترمربع با زیربنای چهار سالن تولید به مساحت سه هزار و چهارصد مترمربع به‌عنوان اولین و تنها کارخانه نبات یزدی مجهز به واحدهای کنترل کیفیت، آزمایشگاه و خط تولید کاملاً مکانیزه احداث و راه‌اندازی شد.

در حال حاضر به‌صورت مستقیم برای شصت نفر که نیمی از آن را بانوان تشکیل می‌دهند اشتغال ایجاد کرده و با راه‌اندازی فاز دو این مجموعه اشتغال آن به نود نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

کارگاه تولید فرش دستباف در شهر تفت برای یازده نفر از بانوان تفتی به‌صورت پاره‌وقت اشتغال ایجاد کرده است.