بازدید مسئولان شهرستان تفت از دوره تربیت مربی قرآن

امام‌جمعه تفت به همراه سرپرست فرمانداری تفت با حضور در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان از یک دوره آموزشی تربیت مربی قرآن ویژه بانوان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در بازدید از دوره تربیت مربی قرآن که در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان در حال برگزاری است بیان داشت: خداوند فرمود، قرآن را برای شفای مردم نازل کردیم این شفا، شامل دردهای جسمی، روحی و اجتماعی انسان‌ها می‌شود.

امام‌جمعه تفت گفت: مربیان قرآنی با برخورداری از اخلاق قرآنی و عمل به آن باید افراد را به امور خیر دعوت کنند که این حکایت از مسئولیت سنگین و جایگاه رفیع آن‌ها در جامعه دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه جامعه مورد هجمه‌های مختلف فرهنگی قرار دارد و دشمن از این حربه برای ضربه زدن به‌نظام استفاده کرده است که آموزش و یادگیری قرآن می‌تواند سبب رفع مشکل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان تفت در ادامه به اهمیت مربی‌گری قرآن پرداخت و اضافه کرد: در روایات آمده است فردی که یک حرف قرآن به دیگر آموزش دهد، ثواب بسیاری برای او نوشته خواهد شد.

وی به اهمیت آموزش قرآن بر اساس مسائل سیاسی روز تأکید کرد و یادآور شد: امربه‌معروف و نهی از منکر و استکبارستیزی از آموزه‌های اصلی قرآن کریم در این زمینه است و شما مربیان قرار می‌توانید پرچم‌دار امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه باشید.

امام‌جمعه تفت تصریح نمود: در حوزه مسائل سیاسی باید مبارزه با استکبار با استفاده از فرمان‌های قرآنی در دستور کار قرار گیرد تا هدف استکبار که دین زدایی در جامعه است با شکست روبرو شود.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت نیز در این بازدید بیان داشت: با توجه به اینکه در آینده مخاطبان شما با بازه‌های سنتی متفاوت خواهند بود لازم است در کنار آموزش تخصصی قرآن لازم است مبانی روانشناسی رشد و شیوه تدریس نیز آموزش داده شود تا به اثربخشی تدریس کمک کند.

دهشیری افزود: تلاش شود، قرآن از عترت، اهل‌بیت و مسائل سیاسی روز دور نشود و این ۲ باهم موردتوجه قرار گیرد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

لازم به ذکر است در این دوره آموزشی ۵۰ خانم به مدت ۱۱۴ ساعت آموزش تخصصی قرآن را فرامی‌گیرند که 80 ساعت از این آموزش به‌صورت حضوری خواهد بود.