به مناسبت روز دامپزشکی؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ هم‌زمان با روز دامپزشکی، محمدجواد نعمتی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت از اداره شبکه این شهرستان بازدید کرد.

"محمدجواد نعمتی" در این بازدید ضمن تقدیر از اقدامات دامپزشکی در پیشگیری از شیوع بیماری‌های مرتبط با دام و طیور در شهرستان افزود: حضور دامپزشکی و نظارت این دستگاه بر تولید فرآورده‌های دامی در شهرستان موجب آرامش شهروندان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت با اشاره به جایگاه مهم عرصه‌های دامی و دام‌پروری در سطح این شهرستان گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل در این عرصه خطیر، موضوع دامپزشکی و توجه به‌سلامت دام و طیور است که این مسئله نه‌تنها ازنظر اقتصادی برای دامداران حائز اهمیت است بلکه ازنظر بهداشت و سلامت غذایی و کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان بسیار حساس و دقیق و غیرقابل‌انکار است.

نعمتی از دامپزشکی به‌عنوان حرفه‌ای ارزشمند که با سلامت مردم سروکار دارد یادکرد و افزود: فعالیت‌های دامپزشکی آن‌قدر اهمیت دارد که بدون توجه ویژه و جدی به این بخش، اجرای بسیاری از سیاست‌های بهداشتی در کشور دشوار خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت دامپزشکی در عرصه‌های سلامت اجتماعی و توسعه اقتصادی به‌ویژه در بخش کشاورزی و دامداری ادامه داد: جایگاه و اهمیت گستره خدمات دامپزشکان در حوزه‌های اقتصاد ملی از یک‌سو و بهداشت همگانی از دیگر سو، به‌روشنی نقش این عزیزان را در تعالی و پیشرفت کشور آشکار می‌سازد.

"علی میرزایی" رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان تفت در این بازدید گزارشی از عملکرد و برنامه‌ها و مسائل و مشکلات پیش روی این شبکه در سال جاری ارائه کرد.