به گزارش روابط عمومی بهزیستی شهرستان تفت،"سعید پرویزی" در بازدید از مؤسسات نغمه‌های امید ایساتیس، مهر ماندگار و دست‌های مهربان، ضمن آرزوی توفیق و بهروزی برای عوامل این مؤسسات گفت: مؤسسات می‌بایست بعد از انجام وظایف محوله بازخوردهای آن را نیز در جامعه رصد کنند تا بدانند اقدامات صورت گرفته تا چه اندازه مثمر ثمر بوده است.

وی افزود: گاهی اوقات بعضی طرح‌ها و قوانین مربوط به سالیان گذشته است که به‌عنوان‌مثال شبکه‌های مجازی تا این حد فراگیر نبوده و این امر ممکن است ما را از نتیجه دلخواه دور کند.

رئیس بهزیستی شهرستان نیز در حاشیه این بازدیدها گفت: در حال حاضر 8 موسسه فعال در شهرستان تفت وجود دارد و بعضی از آن‌ها در سطح استان و حتی کشور مطرح هستند.

"مجید فصاحت" در بازدید از مرکز حرفه‌آموزی معلولین ذهنی بالای15 سال پسر (حیات ) گفت : این مرکز تنها مرکز حرفه‌آموزی شهرستان است و از سال 91 آغاز به کار نموده است .

 وی افزود: مرکز حیات در حال حاضر با 35 کارآموز و باهدف ارائه خدمت به معلولین از طریق ایجاد مهارت‌های فردی و حرفه‌آموزی در حال فعالیت است.

فصاحت خاطرنشان کرد: تعداد معلولین شهرستان که می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند زیاد است اما به دلیل پراکندگی و دید برخی مردم، پذیرش مرکز در همین تعداد محدود است.

مدیر مرکز حیات نیز ضمن ابراز خرسندی از بازدید مسئولین فرمانداری از مرکز گفت: صنایع‌دستی ساخته‌شده با دستان کارآموزان مرکز در نمایشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسد و عواید آن صرف خرید مواد اولیه برای آنان می‌شود.

حیدری افزود: بسیاری از کارآموزان این مرکز با عشق و علاقه و حتی گاهی علی‌رغم عدم تمایل برخی خانواده‌ها به مرکز می‌آیند.

 وی همچنین بزرگ‌ترین مشکل مرکز را استیجاری بودن محل مرکز و بی‌نتیجه ماندن تلاش‌ها جهت اختصاص مکانی ثابت برای مرکز عنوان کرد.