به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" فرماندار در دیدار با "سید ابوالفضل وکیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد با اشاره به ویژگی‌های خاص شهرستان تفت نسبت به سایر مناطق استان خاطرنشان کرد: ییلاقی بودن و حضور جمعیت شناور در این مناطق باعث افزایش ارزش‌افزوده زمین‌ها و باغات کشاورزی شده و شاهد تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات و تفکیک زمین‌های زراعی بزرگ هستیم و نیاز است جهاد کشاورزی به‌عنوان دستگاه متولی اقدامات لازم برای جلوگیری از این اتفاق که باعث نارضایتی مردمی شده است را در دستور کار قرار دهد.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به وجود بیش از یک‌سوم قنوات استان در این شهرستان بیان داشت: با احیا و مرمت قنوات در مناطق شهری و روستایی و با افزایش آبدهی قنوات بخش کشاورزی در شهرستان رونق خواهد یافت و این اتفاق نیازمند تخصیص اعتبار ویژه استانی و ملی برای مرمت قنوات در این شهرستان است.

نوکار با تقدیر از رئیس و سایر کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان در راستای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای تصریح نمود: شهرستان تفت در راستای مبارزه با آفت مگس مدیترانه‌ای توفیقات خوبی کسب نموده است و در ادامه مسیر مبارزه با این آفت نیازمند یاری مسئولان استانی و تخصیص اعتبار ویژه در این زمینه است.

تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های آبیاری کم‌فشار و تحت‌فشار، اجرای طرح‌های گیاهان کم آب خواه در مناطق روستایی شهرستان، ایجاد پهنه‌های دام سبک و تخصیص اعتبار برای اجرای طرح میدان جهاد ازجمله درخواست‌های فرماندار تفت در این جلسه بود.

"سید ابوالفضل وکیلی" رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این دیدار با اشاره به موضوع برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در باغات و اراضی کشاورزی بیان داشت: در زمینه برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجازی نیازمند همراهی سایر دستگاه‌ها در راستای اجرای وظایف قانونی جهاد کشاورزی هستیم و برخورد با تخلفات در دستور کار جدی سازمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان به درخواست فرماندار تفت به تغییر الگوی کشت و ترویج گیاهان کم آب خواه اظهار داشت: طرح هر دهستان یک اقدام تحولی در زمینه کشاورزی در حال برنامه‌ریزی است و کشاورزی پیشرو در دستور کار قرار خواهد گرفت تا از منابع آبی موجود استفاده بهینه را ببریم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در زمینه راه‌اندازی پهنه‌های جدید رایزنی با آب منطقه‌ای در راستای تخصیص منابع آبی موردنیاز در دستور کار قرارگرفته و امیدواریم با تخصیص منابع آبی شاهد ایجاد پهنه‌های دام جدید باشیم.