به میزبانی شرکت آب و فاضلاب استان یزد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "سید جلیل میر محمدی" در این نشست بابیان اینکه یکی از مسائل مهم و اولویت‌دار نمایندگان استان در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی مسائل موجود پیرامون حوزه آب است، اظهار داشت: برای پشتیبانی طرح‌های حوزه آب در استان از تمام ظرفیت‌های موجود در استان و دستگاه‌های ملی استفاده تا پروژه‌های این حوزه در این دوره مجلس شورای اسلامی به اتمام برسد.

"علیرضا نوکار" در این نشست به بیان مشکلات در این حوزه ازجمله تکمیل پروژه‌های آب‌رسانی مجتمع غدیر و سانیج، تأمین آب روستاهای بخش‌های مرکزی، نیر و گاریزات، ایجاد نمایندگی آب و فاضلاب در بخش گاریزات، ساخت منابع ذخیره آب جدید در شهر تفت، بهسازی و نوسازی شبکه‌های آب روستایی و شهری و رفع مشکل افت فشار آب در محلات شهر تفت پرداخت و پیگیری سرپرست و معاونین شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع آن را خواستار شد.

در ادامه این جلسه بخشداران شهرستان تفت به تشریح مسائل و مشکلات مطرح‌شده توسط فرماندار در مناطق این شهرستان پرداختند.

"محمد فاتحی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان در این نشست با توجه به بافت روستایی شهرستان تفت اظهار داشت: شهرستان تفت حدود بیست‌وپنج درصد از مشترکین روستایی آب و فاضلاب استان یزد در حدود بیست‌وشش هزار مشترک را در خود جای‌داده است.

وی ادامه داد: این شهرستان با توجه به منابع آبی محدود و مسائل و مشکلات در حوزه‌های اجتماعی انتقال آب داخل منطقه‌ای در تأمین آب با مشکل روبرو است.

فاتحی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای رفع مسائل و مشکلات تأمین آب مناطق روستایی این شهرستان عملیات اجرایی بزرگ‌ترین پروژه آب‌رسانی روستایی کشور در این شهرستان با حضور وزیر محترم نیرو و با دستور ریاست محترم جمهور آغاز و با تخصیص اعتبار موردنیاز آن روند اجرایی آن تسریع خواهد شد و امیدواریم با بهره‌برداری از این پروژه و مجتمع‌های در دست اقدام نظیر سانیج و غدیر مشکلات و تنش‌های آبی این منطقه کاهش یابد.