به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در نشستی با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار ،  "ناصر دهقانی تفتی" معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری ، "سید روح‌الله میرخلیلی" بخشدار نیر ، "سید جلیل موسوی" معاون طرح و توسعه و "سید هادی موسوی" معاون نظارت بر بهره‌برداری  شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مشکلات تأمین آب شرب و بهداشت روستاهای بخش نیر بررسی شد.

"علیرضا نوکار" در این نشست با اشاره به مشکلات تأمین آب آشامیدنی روستاهای بخش نیر اظهار داشت: در آینده‌ی نزدیک  با بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی مجتمع غدیر بخشی از مشکلات تأمین آب آشامیدنی و بهداشتی روستاهای این بخش رفع خواهد شد.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: یکی از عمده مشکلات شهرستان در ایام پایانی هفته حضور گردشگران از نقاط مختلف استان به روستاهای شهرستان است که با توجه به تخصیص بودجه بر اساس جمعیت ثابت ، منابع اعتباری کافی برای خدمات‌دهی مناسب به جمعیت شناور در این مناطق وجود ندارد.

فرماندار تفت به افزایش مصرف آب در مناطق روستایی این شهرستان اشاره و بیان داشت: بارندگی‌های اخیر در نقاط مختلف این شهرستان تصور پایان مشکلات آبی را در ذهن اهالی مناطق روستایی و شهری شهرستان  به وجود آورده و متأسفانه شاهد کاشت گونه‌های گیاهی مختلف در منازل و آبیاری آن با آب‌ شرب هستیم.

نوکار در پایان از برخورد قانونی با مشترکین پرمصرف برای جلوگیری از قطعی آب در نقاط مختلف شهرستان خبر داد.

در ادامه این جلسه راهکارهای تسریع درروند اجرایی پروژه مجتمع غدیر و رفع مسائل و مشکلات تأمین آب شرب و بهداشت روستاهای بخش نیر بررسی و تصمیم‌های لازم به‌منظور رفع آن اتخاذ شد.