بررسی پروژه‌های عمرانی حوزه آب در شهرستان تفت

در نشستی با حضور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، فرماندار تفت، معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشداران و جمعی از مسئولان حوزه آب شهری و روستایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "علیرضا نوکار" در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی حوزه آب در این شهرستان گفت: باوجود مناطق ییلاقی، تعدد روستاها و حضور جمعیت شناور در ایام تعطیل و پایانی هفته در مناطق شهری و روستایی شهرستان مشکلات ناشی از کمبود و قطعی آب مشترکین شهری و روستایی در شهرستان در تابستان گذشته که بعضاً تاکنون ادامه دارد نیازمند نگاه ویژه در راستای رفع آن است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: امیدواریم شرکت آب و فاضلاب استان با تخصیص اعتبار ویژه و برنامه‌ریزی لازم به‌منظور اجرای پروژه‌های مربوط به تأمین آب شرب و بهداشت که شامل ساخت مخازن ذخیره آب، تأمین منابع جدید آبی، اصلاح شبکه‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده و در اسرع وقت اقدامات مؤثر و اجرایی را آغاز نماید.

در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی حوزه آب شهرستان ابتدا مشکلات آب شرب و بهداشت روستای نصرآباد بررسی شد.

"اصغر ریاضتی" مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در این نشست با تأکید بر رعایت سرانه مصرف آب توسط اهالی مناطق شهری و روستایی شهرستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با همکاری دهیاری و پیگیری‌های ویژه نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی با تأمین اعتبار موردنیاز حفر چاه، ساخت مخزن و اصلاح شبکه روستای نصرآباد آغاز شود.

تکمیل دو پروژه آب‌رسانی مجتمع سانیج و غدیر موضوع بعدی این نشست بود که ریاضتی پیرامون آن خاطرنشان کرد: تأمین اعتبار تکمیل این دو پروژه در دست اقدام است و با تعیین پیمانکار امیدواریم در آینده‌ی نزدیک بهره‌برداری از این دو پروژه صورت گیرد.

حضور رئیس شورای اسلامی روستای بنادکوک دیزه و پیگیری مشکلات تأمین آب برای این روستا دستور کار بعدی این نشست بود که ریاضتی قول مساعد پیگیری آن را داد.

رفع مشکلات گازرسانی به روستای ده بالا و تلاقی حفاری ها با شبکه آب روستا و همچنین مرمت و اصلاح شبکه‌های آسیب‌دیده آخرین موضوع موردبحث در این نشست بود که مقرر شد با تخصیص اعتبار موردنیاز این پروژه نیز عملیاتی شود.

در ابتدای این نشست بخشداران شهرستان به بیان مسائل و مشکلات تأمین آب در مناطق شهری و روستایی شهرستان پرداخته و پیگیری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان برای رفع آن را خواستار شدند.