به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در نشست هماهنگی برپایی ششمین بیمارستان صحرای استان یزد در دهستان نصرآباد با تقدیر از برپایی این بیمارستان در شهرستان تفت اظهار داشت: با برپایی این بیمارستان در دهستان نصرآباد شهرستان تفت این امکان فراهم خواهد شد تا روستائیان مناطق مختلف شهرستان بتوانند با حضور در محل این بیمارستان از امکانات رایگان درمانی استفاده نمایند.

فرماندار شهرستان تفت از آمادگی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان برای برپایی این بیمارستان خبر داد و بیان نمود: در این راستا سعی خواهد شد با برگزاری جلسات هماهنگی، آمادگی لازم برای برپایی این بیمارستان در سطح شهرستان فراهم شود.

"سید احمد دهقان حسینی" معاون آماد و پشتیبانی سپاه الغدیر استان یزد در این نشست گفت: خدمت به مردم، حفظ آمادگی در مواقع بحران، حفظ آمادگی گروه‌های اضطراری و پیدا کردن نقاط ضعف و قوت در بحث سلامت از اهداف اصلی این بیمارستان به شمار می‌آید.

دهقان حسینی افزود: یکی از مسائلی که از اهمیت فراوانی برخوردار است کمک به اقشار محروم و نیازمند با ارائه خدمات آموزشی و بهداشتی همراه با اشاعه و ترویج فرهنگ خدمت‌رسانی است.

وی نسبت به کسب رتبه برتر استان از سوی این بیمارستان اظهار داشت: سپاه الغدیر آمادگی کاملی برای کمک به این بیمارستان دارد.

"جواد قادری" رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد در ادامه این نشست افزود: در این بیمارستان خدمات درمانی نظیر ویزیت و خدمات پاراکلینیکی نظیر آزمایشگاه، سونوگرافی، رادیولوژی، اتاق عمل، فیزیوتراپی که در بیمارستان‌های استان ارائه می‌شود به مراجعه‌کنندگان به‌صورت رایگان ارائه خواهد شد.

 قادری در ادامه بابیان این مطلب که در پنج دوره گذشته اهداف ما به‌صورت صد درصد محقق شده افزود: هدف از برپایی این بیمارستان کسب آمادگی گروه‌های اضطراری برای مواقع بحرانی و  خدمت‌رسانی  به مردم مناطق محروم استان ازنظر سلامت و بهداشت است که البته در دوره‌های گذشته با استقبال بی‌نظیر و فراتر از تصور ما روبرو بوده‌ایم.

رئیس بسیج جامعه پزشکی استان در خصوص تعداد کارکنان حاضر در این بیمارستان هم گفت: روزانه بین صد و پنجاه تا صد و هفتاد نفر از همکاران که شصت نفر آنان گروه تخصصی شامل پزشکان عمومی و متخصص ما هستند در این بیمارستان مشغول فعالیت‌اند.

قادری تأکید کرد: نکته مهم در برپایی این بیمارستان این است که بیمارانی که از طریق سیستم ارجاع بیمارستان صحرایی به بیمارستان‌های دولتی ارجاع داده شوند می‌توانند سیر درمان خود را به‌صورت رایگان دنبال کنند.