به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"حجت‌الاسلام سید محمد سورمه چشم" امام‌جمعه تفت در جلسه شورای زکات این شهرستان گفت: با توجه به‌قرار گرفتن کشور در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه استکبار نشانه‌های پیروزی در این جنگ نمایان شده و این به برکت تلاش نهاد های حامی مردم است.

وی در ادامه افزود: در شورای زکات شهرستان وظیفه اعضا مهم و خطیر است و در شرایط اقتصادی کنونی برنامه‌ریزی این شورا باید به‌سوی افزایش درآمد حاصل از زکات و هزینه کرد آن در مسیر درست باشد.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: در این شرایط سخت اقتصادی تلاش مدیران دستگاه‌های مردمی شهرستان باید برای کم کردن فشار اقتصادی به خانواده‌های نیازمند باشد.

حجت‌الاسلام سورمه چشم خاطرنشان کرد: مردم شهرستان تفت مردمی شریف و خیر هستند و در صورت مشاهده هزینه کرد درآمد حاصل از زکات در مسیر مناسب، مشارکت آنان نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

"علیرضا نوکار" در ادامه این جلسه گفت: پرداخت زکات یک فریضه دینی و تکلیف شرعی است و اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی بحث زکات در جامعه بر عهده اعضای شورای زکات شهرستان تفت است.

سرپرست فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: ضروری است درآمدهای حاصل از جمع‌آوری زکات و نحوه هزینه کرد آن به‌صورت واضح و دقیق به مردم اعلام شود و این کار باعث ترغیب مردم به پرداخت زکات خواهد شد.

در ابتدای این جلسه "محمدحسن وراثی" مدیر کمیته امداد شهرستان تفت گفت: عمده زکات جمع‌آوری‌شده در شهرستان زکات مستحبی است و در حال برنامه‌ریزی برای شناسایی منابع مالی جدید برای افزایش درآمد حاصل از زکات در این شهرستان هستیم.

 در ادامه "حجت‌الاسلام محمد خواجه پور" مسئول زکات شهرستان به بیان گزارشی از درآمد حاصل از پرداخت زکات توسط مردم پرداختند.