برگزاری جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تفت

جلسه پیشگیری از وقوع جرم شهرستان تفت با حضور فرماندار، رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و سایر اعضا در فرمانداری تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"علیرضا نوکار" در جلسه پیشگیری از وقوع جرم این شهرستان خاطرنشان کرد: در مسائل اجتماعی نیز اصطلاح پیشگیری بهتر از درمان صدق می‌کند و با برنامه‌ریزی در مسائل اجتماعی در آینده کمتر دچار چالش در این موضوعات خواهیم شد.

فرماندار شهرستان تفت ادامه داد: با توجه به ویژگی‌های خاص شهرستان تفت و چالش‌هایی که این شهرستان با آن روبرو است باید در زمینه پیشگیری از وقوع جرم کار کارشناسی صورت گیرد و دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های عملیاتی خود پیرامون موضوعات مختلف را ارائه نمایند.

نوکار بیان داشت: باید در دو بخش برون‌سازمانی و درون‌سازمانی که بسترهای وقوع جرم را در ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان فراهم می‌کند توسط مدیران شناسایی و احصا شود تا با مطرح‌شدن در این جلسات برای رفع آن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

"ابوالفضل زارع" رئیس دادگستری شهرستان تفت از عزم جزم مجموعه دادگستری در راستای پیشگیری از وقوع جرم خبر داد و افزود: طرح‌ها، لوایح و قوانین متعددی در زمینه موضوع پیشگیری از وقوع جرم تهیه‌شده و در سند تحول قوه قضاییه هم به این موضوع اشاره‌شده است.

وی ادامه داد: جلسات پیشگیری از وقوع جرم در راستای هماهنگی بین دستگاهی برای جلوگیری و پیشگیری از وقوع جرم در مسائل و موضوعات مختلف است و این جلسات در راستای شورای کشوری در شهرستان‌ها هم برگزار تا با توجه به اقتضائات شهری برنامه‌ریزی مناسب در زمینه پیشگیری از وقوع جرم صورت گیرد.

"محمدمهدی اقبالی" دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت نیز در این جلسه از برگزاری جلسات شهرستانی پیشگیری از وقوع جرم به‌طور منظم خبر داد و گفت: پیشگیری از وقوع جرم جزو وظایف مجموعه دادگستری و دادستانی است و مصوبات این جلسه لازم‌الاجرا است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضا به بیان مسائل و موضوعاتی که زمینه وقوع جرم در حوزه‌های مختلف را فراهم می‌کند پرداخته و مطرح‌شدن آن را به‌صورت دستور جلسه در جلسات پیشگیری از وقوع جرم شهرستان را خواستار شدند.