برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان تفت

جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان تفت با ریاست سرپرست فرمانداری و با حضور معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان تفت با ریاست "محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری و با حضور "ناصر دهقانی" معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری و سایر اعضا با دستور کارهای بررسی نحوه توزیع اقلام تنظیم بازار، هماهنگی برای برگزاری جشنواره خرید شفاف، برنامه ریزی توزیع میوه تنظیم بازار شب عید و بررسی وضعیت فعالیت نانوایی‌های سطح شهر تفت برگزار شد.

"محمد دهشیری" در این جلسه بر توزیع اقلام تنظیم بازار و میوه شب عید در تمامی مناطق شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی گردد که اقلام تنظیم بازار و میوه شب عید در تمامی مناطق شهرستان عرضه شود.

سرپرست فرمانداری تفت بیان داشت: با همکاری جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سهمیه تخصیص‌یافته اقلام تنظیم بازار و میوه شب عید به شهرستان تفت به‌طور کامل جذب و نحوه توزیع نیز مناسب باشد.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت به گزارش‌های رسیده مبنی بر فعالیت نامنظم نانوایی‌ها در سطح شهر تفت اشاره و افزود: با بررسی‌های صورت گرفته آرد یارانه‌ای به نانوایی‌ها تخصیص‌یافته اما عرضه نان در شهرستان به‌ویژه در شهر تفت با اختلال روبرو است.

دهشیری افزود: گاهی مشاهده‌شده است که نانوایی‌هایی در سطح شهر تفت بدون هماهنگی با اتحادیه نانوایان و جهاد کشاورزی شهرستان اقدام به تعطیلی نانوایی خود نموده که این اقدام تخلف است.

وی اظهار داشت: نانوایان موظف خواهند بود ساعات پخت، تعطیلی مجاز، وزن و قیمت مصوب نان را در مغازه نصب نمایند تا در معرض دید و نظارت عموم مردم قرار گیرد و در صورت تعطیلی نانوایی با دلایل موجه، علت و تاریخ تعطیلی باید به اطلاع مردم رسانده شود.

دهشیری تصریح نمود: با فروش آرد یارانه‌ای خارج از شبکه توزیع برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و این امر با نظارت مستمر کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست فرمانداری تفت تصریح نمود: حدود 35 واحد نانوایی در سطح شهر تفت در حال فعالیت است که از این تعداد 2 واحد در زمینه تهیه نان فانتزی اقدام می‌نمایند که با هماهنگی صورت گرفته بازدید از این نانوایی‌ها و نظارت بر نحوه فعالیت آن‌ها تشدید و سعی خواهد شد در روز جاری از تمامی نانوایی‌ها توسط کارشناسان دستگاه‌های ذی‌ربط بازدید صورت گیرد.

"محمد دهشیری" بیان داشت: نانوایان از قشر تلاش‌گر جامعه هستند و تلاش آنان قابل‌تقدیر و ستایش است اما انتظار می‌رود با همکاری نانوایان و نظارت مسئولان دستگاه‌های ذی‌ربط مردم در تهیه نان به که قوت غالب مردم است و نقش اساسی در سبد غذایی خانوارها دارد، با مشکل روبرو نشوند.