به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه کارگروه تنظیم بازار شهرستان تفت گفت: تأمین به‌موقع کالاهای اساسی موردنیاز مردم، قیمت‌گذاری کالاها، نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی از مهم‌ترین وظائف ستاد تنظیم بازار است که این اقدامات در راستای بهبود کسب‌وکار و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و کسب رضایت آنان انجام می‌گیرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود جلسات این کارگروه با دستور کارهایی کاربردی به‌صورت منظم برگزار شود.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: نیاز است گشت‌های مشترک شامل اعضای کارگروه تنظیم بازار شهرستان به‌صورت منظم بازرسی از اصناف این شهرستان را در دستور کار خود قرار داده و گزارش نتایج این بازرسی‌ها برای مردم تشریح شود تا مردم خود نتایج این بازرسی‌ها را احساس نمایند.

نوکار بابیان اینکه نصب قیمت در تمام واحدهای صنفی الزامی است، تأکید کرد: بر اساس اعلام سازمان حمایت برای کنترل و نظارت بر قیمت ها، الصاق برچسب روی کالا یا نصب تابلو و نرخ نامه در محل عرضه، کسب و حرفه بر روی محصولات، به‌نحوی‌که قیمت واحد کالا ها به سهولت برای مردم قابل‌رؤیت باشد، الزامی است.

فرماندار تفت با اشاره اینکه افزایش خودسرانه قیمت کالاها و نرخ خدمات توسط واحدهای مختلف تولید، صنفی و خدماتی مطابق قانون تخلف است تأکید کرد: واحد بازرسی اداره صنعت معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی با همکاری بازرسین اتحادیه‌های تحت پوشش ضمن نظارت دقیق‌تر بر بازار و قیمت کالاها و خدمات، با افراد خاطی و گران‌فروشان قاطعانه برخورد نمایند.

در ابتدای این جلسه "حمیدرضا دهقانی" رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت و "سید محمد هاتفی اردکانی" رئیس اداره تعزیرات حکومتی شهرستان تفت به گزارشی از وضعیت بازار و کالاهای اساسی موردنیاز مردم و اقدامات صورت گرفته در راستای نظارت بر بازار و کنترل قیمت‌ها و خدمات پرداختند.