به گزارش کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات شهرستان تفت، آموزش دستگاه احراز هویت شعب اخذ رأی ویژه یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه تفت و میبد توسط کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات شهرستان تفت برگزار شد.

"محمدجواد نعمتی"رئیس ستاد انتخابات شهرستان تفت در حاشیه این دوره آموزشی خاطرنشان کرد: با تصمیم و تفاهمی که بین ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان منعقدشده است، برای نخستین بار در این دوره از انتخابات از دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت و تعرفه شمار در تمامی شعب استفاده خواهد شد.

وی همچنین افزود: استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی احراز هویت به معنی تمام الکترونیکی شدن فرایند رأی‌گیری نیست بلکه تنها اصالت رأی‌دهندگان، صدور شناسه رأی و سازوکار پیش‌گیری از برخی تخلفات رأی‌دهندگان که در قانون پیش‌بینی‌شده است همانند رأی تکراری یا سو استفاده از اسناد هویتی دیگران خواهد بود و نوشتن رأی همچنان با شیوه قدیمی و صدور تعرفه انجام خواهد گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی نحوه برگزاری انتخابات و دستورالعمل‌ها و قوانین مربوطه، آشنایی با شرح وظایف اعضای شعب در قبل، حین و بعد از انتخابات، آشنایی با نحوه کارکرد دستگاه‌های احراز هویت به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

لازم به ذکر است تاکنون سیزده جلسه آموزشی برای سیصد و سی نفر از کاربران دستگاه‌های احراز هویت در شهرستان تفت برگزار شده است.