به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، دومین جلسه کارگروه بانوان و خانواده شهرستان تفت با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار،"محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و مشاوران بانوان ادارات این شهرستان با دستور کار بررسی عوارض روحی ناشی از شیوع ویروس کرونا در محیط کار و خانواده‌ها برگزار شد.

"علیرضا نوکار" در این جلسه به اهمیت نقش مشاوران بانوان ادارات شهرستان اشاره و بیان داشت: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا، ارتباط مشاوران بانوان ادارات با کارگزاران بهداشتی و برگزاری دوره‌های آموزشی در این راستا و آموزش‌های مناسب در حوزه رفع مشکلات روحی و روانی ناشی از شیوع این ویروس می‌تواند در این اوضاع کنونی گره‌گشا باشد.

فرماندار شهرستان تفت تصریح نمود: سعی خواهد مسائل و مشکلات مطرح‌شده در این جلسه توسط مشاوران بانوان ادارات در جلسات ستاد مقابله با کرونا و شورای آموزش‌وپرورش مطرح و تصمیم‌هایی مناسب به‌منظور رفع آن اتخاذ گردد.

نوکار به در پیش بودن شب یلدا اشاره و بیان داشت: یکی از نگرانی‌های عمده کارشناسان حوزه بهداشت و درمان به در پیش بودن شب یلدا و احتمال برگزاری دورهمی های خانوادگی به این مناسبت است که احتمال شیوع گسترده این ویروس را افزایش خواهد داد.

فرماندار تفت ادامه داد: امیدوارم مشاوران بانوان ادارات در راستای عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی در شب یلدا و برگزاری این مراسم به‌صورت مجازی تلاش خود در ادارات و جامعه هدف را به کاربندند تا همچنان شاهد کاهش آمار مربوط به مبتلایان به این ویروس در استان و شهرستان باشیم.

در این جلسه "قاسم دستجردی" متخصص روان‌پزشکی به بیان مسائل حوزه روان‌پزشکی در زمینه شیوع ویروس کرونا در محیط کار و خانواده پرداخت و توصیه‌هایی به مشاوران بانوان ادارات در زمینه آموزش کارکنان آن مجموعه در راستای کنترل مسائل روحی و روانی ناشی از شیوع این ویروس پرداخت.

دکتر دستجردی در این جلسه آموزش‌هایی در راستای حفظ سلامت روحی و روانی افراد در جامعه با توجه به شیوع کرونا ارائه داد.

"قاسم دستجردی" به اهمیت توجه به کودکان و افراد مسن در این بازه زمانی با توجه به افزایش شیوع این ویروس نکاتی را برای مشاوران بانوان بیان داشت.