به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، با حضور حجت‌الاسلام "سید محمد سرمه چشم" امام‌جمعه تفت، "علیرضا نوکار"فرماندار و سایر اعضا شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان با دستور کار بررسی نیازهای عمرانی آموزش‌وپرورش، تشکیل کارگروه سرعت بخشی به امور مستندسازی املاک و انسداد مبادی بی‌سوادی برگزار و تصمیم‌هایی در راستای رفع مشکلات مطرح‌شده اتخاذ شد.

"حجت‌الاسلام سید محمد سرمه چشم" در این جلسه اظهار داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های خیری موجود در شهرستان تفت امکانات مناسب برای آموزش مجازی دانش آموزان نیازمند فراهم شود تا در این اوضاع کرونایی هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم نگردد.

"علیرضا نوکار" در این جلسه از عوامل کمیته سواد آموزش شهرستان در راستای فعالیت در شناسایی و آموزش بی‌سوادان در نقاط شهری و روستایی این شهرستان و ارتقای وضعیت آن در بین سایر شهرستان‌های استان تقدیر کرد.

فرماندار شهرستان تفت به مشکلات مطرح‌شده و نیازهای عمرانی مراکز آموزشی در شهرستان نیز اشاره و بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته افزایش سه‌درصدی اعتبار پروژه‌های عمرانی در شهرستان را شاهد بودیم اما با توجه به پراکندگی روستاها و تعدد پروژه‌ها و سرفصل‌ها تقسیم اعتبار مناسب برای رفع مشکلات مطرح به‌خوبی صورت نگرفته است.

وی از پیگیری خود برای رفع مشکلات بودجه تخصیص‌یافته برای شهرستان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شاهد اصلاح بودجه تقسیم‌شده بین ادارات مختلف شهرستان برای پروژه‌های عمرانی باشیم تا اعتبار تخصیص‌یافته به حوزه آموزش‌وپرورش افزایش بیشتری یابد.

فرماندار تفت به مشکل کمبود امکانات آموزشی بعضی دانش آموزان نیازمند برای بهره‌گیری آموزش از طریق فضای مجازی اشاره و بیان داشت: امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین و اعطای وام‌های قرض‌الحسنه بلندمدت تمامی دانش آموزان شهرستان امکان استفاده از آموزش‌های مجازی را پیدا نمایند.