به مناسبت هفته بسیج؛

برگزاری همایش اقتدار بسیج در شهرستان تفت

همایش اقتدار بسیج در شهرستان تفت با حضور امام‌جمعه تفت، فرماندار شهرستان تفت و اقشار مختلف بسیج در مصلی قدس تفت برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه تفت در همایش اقتدار بسیج این شهرستان گفت: نقش مؤثر بسیج در زمینه‌های مختلف ریشه در فرهنگ دینی دارد و این فرهنگ دارای مؤلفه‌های بسیار مهمی است که هر بسیجی باید مدنظر خود قرار دهد.

امام‌جمعه تفت با تبیین ویژگی‌های بسیجی در احادیث اظهار داشت: بسیجی کسی است که امید به خیر از او می‌رود؛ مردم از شر او در امان هستند، در خدمت گذاری به مردم خسته نمی‌شود، دنبال تحقیق و علم است و رضایت خدا را مدنظر قرار می‌دهد و شهرت برایش اهمیتی ندارد.

وی ادامه داد: در چهار دهه حیات انقلاب اسلامی هرجایی که نیاز بوده است، بسیج وارد عمل شده و مشکلات را حل کرده است، در دفاع مقدس، دفاع از حرم، مبارزه با فتنه گران و ضدانقلاب و در اجرای طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا، نقش‌آفرینی بسیجیان اثرگذار بوده است.

امام‌جمعه تفت بابیان اینکه بسیجیان اکنون در سنگر علم در حال رفع موانع کشور هستند، اضافه کرد: در بحران‌هایی مانند سیل و زلزله بسیج در خط مقدم قرار دارد و نقش خود را به‌خوبی ایفا می‌کند.

"سید مصطفی آقایی" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان تفت در این همایش خاطرنشان کرد: هفته بسیج یادآور ازخودگذشتگی فرزندان انقلاب است که در طول انقلاب همراه مردم بودند و امروز مأموریت جدید بسیجیان برگرفته از بیانیه گام دوم انقلاب برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

وی تصریح کرد: بسیج باید برای مصلحت مردم هدفمند و تشکیلاتی کار کند و در قالب ۹ عرصه نظیر فرماندهی و مدیریت، تعلیم و تربیت، فضای مجازی و ورزش بیش‌ازپیش فعال شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج تفت افزود: حدود ۱۹ هزار بسیجی در اقشار و رده‌های مختلف بسیج در شهرستان تفت فعالیت می‌کنند که آمار غیررسمی از این میزان بیشتر است.

آقایی در خصوص فعالیت‌های دو سال گذشته گفت: انجام خوب طرح شهید سلیمانی و برگزاری ۱۴ رزمایش کمک معیشتی در شهرستان تفت، ارتقاء گردان بیت‌المقدس به امام علی (ع)، ارتقاء گردان الزهراء به کوثر و تشکیل گردان آموزشی شهید حاج قاسم سلیمانی از مهم‌ترین اقدامات ناحیه مقاومت بسیج تفت بوده است.

در این همایش از برگزیدگان جشنواره مالک اشتر که شامل بسیجیانی است که در عرصه‌های مختلف بهترین عملکرد را داشتند تجلیل شد.