با حضور استاندار یزد؛

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، با حضور "محمدعلی طالبی"استاندار یزد،"آیت‌الله محمدحسین احمدی فقیه یزدی" امام‌جمعه روستای طزرجان، "سید جلیل میرمحمدی"نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی،"محسن صادقیان"معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،"عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار،"علیرضا نوکار"فرماندار شهرستان تفت،"محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی فاز اول پروژه گازرسانی به روستای طزرجان شهرستان تفت بااعتباری بالغ‌بر ۱۱۳ میلیارد ریال و باقابلیت نصب ۵۰۰ انشعاب به بهره‌برداری رسید.

"محمدعلی طالبی" در آیین افتتاح این پروژه خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در راستای تأمین زیرساخت‌ها در مناطق روستایی صورت گرفته و اعتبار دهیاری‌ها نیز افزایش قابل‌توجهی داشته است.

استاندار یزد با اشاره به تعدد بهره‌برداری و کلنگ زنی از پروژه‌های گازرسانی در سطح استان و ایام دهه فجر گفت: مجموعه این فعالیت‌ها نشان می‌دهد شرکت گاز در حوزه گازرسانی به اقصی نقاط استان فعالیت فراوانی داشته و علی‌رغم مشکلات بودجه‌ای، جریان سازندگی در این حوزه همچنان باقدرت ادامه دارد که این امر از طرفی نشان‌دهنده عزم جدی گاز یزد در راستای خدمات‌رسانی و توسعه زیرساخت‌های گازرسانی در سطح استان بوده و از طرف دیگر نشان‌دهنده توجه دولت خدمتگزار به این مبحث در کنار نگاه ویژه به سایر حوزه‌ها در سطح کشور دارد.

طالبی در ادامه افزود: با توجه به اتمام گازرسانی به شهرهای استان، تمرکز اصلی شرکت گاز بر روی گازرسانی به صنایع و به‌طور خاص روستاها و مناطق کمتر توسعه‌یافته معطوف شده که با مشاهدات صورت گرفته در بازدیدهای مختلف، شاهد سختی‌ها و موانع موجود در کار بوده‌ایم اما شرکت گاز با تمام توان در حال انجام پروژه‌های گازرسانی است که این امر جای قدردانی و تشکر دارد.

استاندار یزد به دو پروژه آب‌رسانی سانیج و غدیر نیز اشاره و بیان داشت: پروژه آب‌رسانی به منطقه سانیج و پروژه آب‌رسانی غدیر نیز تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مردم این مناطق هم از آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

"سید جلیل میرمحمدی"نماینده تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با تقدیر از اجرای سریع این پروژه گفت: جای بسی خوشحالی دارد که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهیدان است هرروز طرح‌های مختلفی به بهره‌برداری می‌رسد.

میرمحمدی ابراز امیدواری کرد تا در حوزه‌های معیشتی و کالاهای اساسی هم نظارت جدی صورت گیرد تا این مشکل مردم حل شود و طعم این افتتاح‌ها بیشتر به دل مردم بنشیند.

"علی‌اکبر میدان شاهی"مدیرعامل شرکت گاز استان یزد در تشریح فاز اول پروژه گازرسانی به روستای طزرجان گفت: این پروژه با صرف اعتباری معادل 113 میلیارد ریال و اجرای 24 کیلومتر شبکه توزیع پلی‌اتیلن، 5 کیلومتر خط تغذیه فولادی و نصب 2 عدد ایستگاه تقلیل فشار به ظرفیت 5 هزار مترمکعب بر ساعت صورت پذیرفته که قابلیت نصب 500 عدد انشعاب را فراهم آورده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان بیان داشت: پروژه مذکور به دلیل کوهستانی بودن و موانع طبیعی و همچنین وجود معابر و کوچه‌هایی با عرض بسیار کم و به‌طورکلی ازلحاظ سختی یکی از سخت‌ترین پروژه‌های گازرسانی در استان است.

وی ادامه داد: این پروژه گازرسانی در دو فاز صورت خواهد پذیرفت و فاز اول آن در دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری رسید و فاز دوم آن نیز در حال اجرا است که با اتکا به پتانسیل بالای همکاران شرکت گاز و همکاری مردم و مسئولین، شاهد اجرا و بهره‌برداری آن در موعد مقرر خواهیم بود.