فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه شورای شهرستان تفت که با موضوع تأسیس صندوق حمایت از توسعه کشاورزی این شهرستان برگزار شد خاطرنشان کرد: یکی از ارکان اصلی در سند توسعه شهرستان موضوع کشاورزی است ولی متأسفانه با توجه به خرده مالکی، پراکندگی روستاها و مزارع کشاورزی و خشک‌سالی‌های چند سال اخیر ازلحاظ اقتصادی سود و منفعتی برای کشاورزان نداشته است.

وی ادامه داد: کار و منبع درآمد بخش زیادی از جمعیت شهرستان کشاورزی است و حمایت از بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های اصلی مجموعه مدیریت شهرستان تفت است و تأسیس و راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی گامی بلند در این راستا است.

نوکار اظهار داشت: باید برای تأسیس و حمایت از این صندوق از ظرفیت‌های قانونی بودجه استفاده‌شده و در اعتبارات سال 1400 ، اعتبار دولتی آن تأمین اعتبار گردد.

فرماندار تفت در پایان تصریح نمود: اقدامات اولیه راه‌اندازی این صندوق توسط جهاد کشاورزی صورت خواهد پذیرفت تا با تأمین اعتبار در سال آینده شاهد راه‌اندازی این صندوق در راستای حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان تفت باشیم.

"محمدحسین بهارستان" رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت نیز در این جلسه با تأکید بر ضرورت راه‌اندازی این صندوق در شهرستان خاطرنشان کرد: صندوق حمایت از توسعه کشاورزی در تعدادی از شهرستان‌های استان یزد راه‌اندازی شده و امیدواریم با حمایت مسئولان دولتی شاهد راه‌اندازی این صندوق در آینده‌ی نزدیک در شهرستان تفت باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان تفت بیان داشت: تأسیس صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی نقش مؤثری را ایفا خواهد نمود و امیدواریم با جذب اعتبارات دولتی و ارائه تسهیلات مناسب به کشاورزان شاهد رونق و توسعه بخش کشاورزی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان باشیم.

"فرجام فاضلی"مدیر امور سرمایه‌گذاری جهاد کشاورزی استان یزد نیز در این جلسه بیان داشت: شهرستان تفت پتانسیل خوبی در حوزه کشاورزی در بخش دام و زراعت و باغبانی دارد و یکی از مؤلفه‌های مناسب برای رشد این حوزه نیز تزریق سرمایه هست.

فاضلی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی به‌منظور حمایت از بخش و توسعه بخش کشاورزی راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه کشاورزی را در دستور کار قرارداد که این صندوق‌ها با مشارکت 49 درصدی دولت و 51 درصدی بخش خصوصی و بهره‌برداران در بسیاری از استان‌های کشور راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: امکان راه‌اندازی این صندوق‌ها در شهرستان‌ها وجود نداشت و از سه سال گذشته راه‌اندازی این صندوق‌ها در شهرستان‌ها نیز امکان‌پذیر شد و ابتدا باید با تشکیل هیئت مؤسس و تأمین سرمایه اولیه مقدمات راه‌اندازی این صندوق در شهرستان تفت فراهم شود.