فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان با اشاره به دستورالعمل ستاد ملی کرونا بیان داشت: برای جلوگیری از بروز موج جدید شیوع ویروس کرونا کلیه صنوف و کسبه تا ساعت ٢٠:٣٠ مجاز به فعالیت می‌باشند و از ساعت ٢١ به بعد منع تردد عمومی برقرار است و پلیس راهور متخلفین را جریمه 200 هزارتومانی خواهد کرد.

فرماندار شهرستان تفت خواستار تشدید نظارت بر رعایت ساعت کار اصناف و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان شد و بیان داشت: با تشکیل گروه‌های نظارتی بازدید از اصناف تشدید و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و اصنافی که دستورالعمل‌های ابلاغی را رعایت نمایند از سه روز تا یک ماه پلمپ خواهند شد.

نوکار خواستار نظارت شهرداری‌ها و نیروی انتظامی بر آرامستان های شهری و روستایی شد و افزود: امیدواریم با نظارت دقیق دستگاه‌های ذی‌ربط از تجمعات غیرضروری در آرامستان های شهری و روستایی جلوگیری تا از شیوع دوباره این ویروس در شهرستان در امان باشیم.

نحوه و مکان برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن از دیگر محورهای جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا شهرستان تفت بود که نوکار پیرامون این موضوع اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا مبنی بر برگزاری راهپیمایی روز 22 بهمن‌ماه این راهپیمایی به‌صورت رژه موتوری و خودرویی از ساعت 9 صبح از میدان قدس به سمت گلزار شهدای مرکزی تفت ادامه خواهد یافت.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان از شروع برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون کرونا در سطح این شهرستان خبر داد و تصریح نمود: کمیته داخلی واکسیناسیون در شهرستان تفت تشکیل‌شده و بر اساس فازبندی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این واکسیناسیون در چهار مرحله اجرا خواهد شد.

"محمدرضا میر شمسی" سرپرست مرکز بهداشت شهرستان نیز از اجرای طرح شهید سلیمانی در نقاط شهری و روستایی شهرستان خبر داد و بیان داشت: با اجرای طرح شهید سلیمانی و با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط از شیوع موج جدید این ویروس در سطح شهرستان جلوگیری شده است و امیدواریم مردم همکاری صمیمانه با اعضای این طرح را در دستور کار خود قرار دهند.

وی به بیان ویژگی‌های اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره و خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته با مثبت شدن آزمایش کرونا یک نفر دریکی از روستاهای شهرستان و اعضای گروه‌های پایش و ردیابی این طرح با حضور در منطقه و آزمایش از خانواده و سایر افراد در ارتباط با فرد مبتلا از 35 نفر دیگر آزمایش گرفته که 17 مورد مثبت شناسایی شد.