به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" فرماندار در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان گفت: پراکندگی، تعدد روستا و ییلاقی بودن شهرستان و حضور جمعیت شناور شرایط دشوار و خاصی را برای دستگاه‌های خدمت رسان و دستگاه قضایی پدید آورده است و نیاز است در تأمین نیرو و امکانات مرکز استان همکاری لازم را با دادگستری شهرستان در دستور کار قرار دهد.

 

 نوکار اضافه کرد: در عرصه منابع طبیعی، تغییر کاربری اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز پرونده‌های زیادی در شهرستان تشکیل‌شده است که امیدواریم زمینه توسعه قضایی با ایجاد شعبه حقوقی در دادگستری تفت فراهم شود.

 

فرماندار شهرستان تفت به همکاری و تعامل دستگاه‌های اجرایی و شورای تأمین شهرستان اشاره و بیان داشت: فضای مناسبی برای خدمت‌رسانی به مردم وجود دارد و دستگاه‌های اجرایی و امنیتی از تعامل بالایی برخوردار هستند.

 

"غلامعلی دهشیری" رئیس‌کل دادگستری استان یزد نیز در این مراسم گفت: ابتدا باید امنیت برقرار شود تا بتوان در سایه آن عدالت و رفاه و آسایش را ایجاد کرد.

 

وی انقلابی بودن، مردمی بودن و مبارزه با فساد را سه شاخصه مهم قوه قضاییه در دوران تحول دانست و بیان داشت: عزم پولادین مدیران و کارگزاران در حل مشکلات پیش رو با تکیه‌بر بضاعت موجود و تلاش مضاعف در برخورد با فساد نشان از حرکت انقلابی و مردمی بودن این قوه دارد.

 

این مقام قضایی افزود: حرکت انقلابی در قوه قضاییه باعث شد که ازنظر موجودی پرونده‌ها، کاهش چشمگیری رقم بخورد به‌طوری‌که در ۲ سال اخیر با رعایت اتقان و استحکام آرا ۳۰ هزار پرونده رسیدگی گردید.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تغییر کاربری‌ها اشاره کرد و گفت: تغییر کاربری بدون طی روندهای قانونی، جرم است و اینکه فردی کارخانه‌ای را تملک کرده و قصد تغییر کاربری داشته باشد، هشدار داده می‌شود که دستگاه قضایی با این نوع تغییر کاربری به‌شدت مخالف است و برخورد خواهد کرد.

 

وی ادامه داد: ضمن احترام به مالکیت افراد، صاحب جدید کارخانه تنها می‌تواند در مسیر تولید از این ملک استفاده کند و حق ندارد برخلاف موازین قانونی، اقدام به خرد کردن زمین کارخانه و فروش آن نماید.

 

رئیس‌کل دادگستری استان یزد، به موقعیت خاص شهرستان تفت ازنظر ییلاقی بودن و تردد بالا و شناور بودن جمعیت به‌ویژه در روز پایانی هفته اشاره کرد و گفت: تردد زیاد، موقعیت مکانی خاص و همچنین شناور بودن جمعیت باعث بروز برخی از جرائم در این حوزه قضایی شده که این مسئله به‌دقت نظر بیشتر دادستان و رئیس دادگستری نیازمند است.

 

وی بر توجه بیشتر نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت در روزهای پایانی هفته و استقرار نیروی مناسب در این شهرستان تأکید کرد و بیان داشت: حضور به‌موقع نیروی انتظامی، علاوه بر ارتقاء حس امنیت برای شهروندان از بسیاری از جرائم نیز پیشگیری می‌کند.

 

دهشیری، مردم تفت را مردمی فکور، فهمیده و حق جو معرفی کرد و ابراز داشت: مدیران جدید شهرستان اهتمام جدی به شنیدن حرف‌های مردم و ارتباط بیشتر با آحاد جامعه داشته باشند چراکه موضوع تکریم مردم و ارباب‌رجوع از مباحث مورد تأکید دستگاه قضایی است.

 

وی بر بهره‌گیری از هوشمند سازی فعالیت‌های قضایی در شهرستان به‌ویژه در حوزه دیدارهای مردمی تأکید کرد و گفت: با توجه به بعد مسافت در شهرستان و ضرورت تسهیل امور برای ارائه خدمات به آنان باید از شیوه‌های نوین و ارتباطات الکترونیک استفاده گردد.

 

شایان‌ذکر است در این آیین از خدمات و تلاش‌های چندساله "مهدی زارعی" و "رضا ملکی تقدیر و"ابوالفضل زارع " به‌عنوان رئیس دادگستری و "سید محمدابراهیم اقبالی " به‌عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تفت معارفه گردیدند.