به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در مراسمی با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار، "حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی"مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و جمعی از مسئولان از تلاش‌های "حجت‌الاسلام مجید جعفر پور" رئیس و "حجت‌الاسلام سید علیرضا امامی" و "حجت‌الاسلام حسین زارع ارنانی" سرپرست‌های پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت تقدیر و "حجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت"رئیس جدید این اداره معرفی شد.

"علیرضا نوکار" در این مراسم به اهمیت مسئله تبلیغات در ترویج مسائل فرهنگی اشاره و بیان داشت: ازلحاظ مسائل فرهنگی به‌ویژه فرهنگ قرآنی پتانسیل خوبی در شهرستان تفت وجود دارد و باید از این پتانسیل به نحو شایسته‌ای استفاده شود.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به برگزاری مناسب مراسم‌های ماه محرم و صفر در سال جاری خاطرنشان کرد: با برگزاری جلسات کارشناسی و حضور فعالانه اداره تبلیغات اسلامی شهرستان، مراسم‌های ماه محرم و صفر به‌خوبی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار و امیدواریم در مراسم‌های پیش رونیز از این شیوه استفاده کنیم.

نوکار از حضور علما، روحانیون و طلاب اهالی شهرستان تفت در حوزه علمیه قم به‌عنوان یک پتانسیل نام برد و اظهار داشت: باید با شناسایی دقیق علما، روحانیون و طلاب اهالی شهرستان تفت و تشکیل جلسات اندیشه‌ورز از این پتانسیل در راستای ارتقای مسائل فرهنگی بهره‌مند شویم.

فرماندار تفت از نزدیکی شهرستان تفت به مرکز استان به‌عنوان یک فرصت یادکرد و ادامه داد: حضور گردشگران در مراکز تفریحی، روستاهای ییلاقی و تفرجگاه‌های طبیعی شهرستان، خرده مسائل فرهنگی را در پی داشته که باید برای رفع آن نیز چاره‌اندیشی صورت گیرد.

وی خواستار سامان‌دهی هیئات مذهبی نوپا در این شهرستان شد و تصریح نمود: اکثر هیئت‌های عزاداری باسابقه و نوپا در شهرستان در راستای ارزش‌های اصیل اسلام گام برمی‌دارند اما متأسفانه در تعداد اندکی از هیئت‌های نوپا جریان‌های ناخوشایندی در حال رخ دادن است که باید اقداماتی که در چند ماه گذشته برای سامان‌دهی آن صورت گرفته باقدرت بیشتری ادامه یابد.

"حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی" مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در این مراسم به معیارهای خود برای انتخاب رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت اشاره و بیان داشت: از بین نیروهای مستعد برای قبول مسئولیت، دو معیار بومی گزینی و جوان‌گرایی از اهمیت والاتری برخورد دار بود و با بررسی‌های صورت گرفته یک جوان بومی برای این مسئولیت انتخاب شد.

مدیرکل تبلیغات استان یزد با اشاره به گستردگی شهرستان تفت و وجود مناطق ییلاقی و تفرجگاه‌ها در این شهرستان خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی مناسب و استفاده از پتانسیل نخبگان فرهنگی شهرستان قدم‌های استواری در راستای ارتقای فرهنگ در این شهرستان و برطرف نمودن دغدغه‌های فرهنگی ناشی از گستردگی شهرستان و حضور اهالی استان در مناطق ییلاقی و تفرجگاه‌ها برداشته شود.

حجت‌الاسلام نجیمی از ارتقای مسائل فرهنگی به‌عنوان مهم‌ترین دغدغه در مسئولیت خود اشاره و اظهار داشت: خود را درگیر حاشیه مسائل سیاسی نخواهیم کرد وسعی خواهد شد با استفاده از پتانسیل‌های مؤثر در حوزه مسائل فرهنگی شاهد ارتقای مسائل فرهنگی در استان و شهرستان تفت خواهیم بود.

وی به تلاش برای جایگزینی واژه‌های امام مسجد و امام محله به‌جای واژه امام جماعت اشاره و تصریح نمود: با جا انداختن این دو واژه در بین مردم و حضور فعال روحانیون در محله و ارتباط گسترده حضوری و مجازی با مردم بسیاری از مشکلات مردم شناسایی و با همکاری مردم و مسئولین رفع خواهد شد.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از تلاش‌های "حجت‌الاسلام مجید جعفر پور" رئیس و "حجت‌الاسلام سید علیرضا امامی" و "حجت‌الاسلام حسین زارع ارنانی" سرپرست‌های پیشین اداره تبلیغات اسلامی شهرستان تفت تقدیر و با اهدای حکم انتصاب "حجت‌الاسلام محسن پاک‌طینت"رئیس جدید این اداره معرفی شد.