معاون قضایی رئیس قوه قضاییه:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"حجت‌الاسلام حکمت علی مظفری" در جلسه شورای اداری شهرستان تفت فلسفه حضور افراد در مسئولیت‌های مختلف را خدمت گذاری صادقانه به مردم عنوان نمود و اظهار داشت: مسئولان باید با حضور در مناطق مختلف و شنیدن مشکلات مردم از نزدیک تلاش نمایند و درصورتی‌که در مسئولیت خود خالصانه گام بردارند بسیاری از مشکلات مطرح‌شده توسط مردم رفع خواهد شد.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور بیان داشت: خوشبختانه در ابتدای گام دوم انقلاب نگاه مردم به دستگاه قضایی متفاوت شده است و مردم در مدت کوتاهی که ریاست قوه قضاییه تغییر کرده است حس امید به این دستگاه پیدا نموده‌اند و اعتماد آنان به دستگاه قضا نیز افزایش پیداکرده و این حس امید و اعتماد در مردم به‌خوبی نمود پیداکرده است و برای پایداری آن در مردم نیاز است مسئولان در کنار هم و در راستای خدمات‌دهی مناسب به مردم گام بردارند.

معاون قضایی رئیس قوه قضاییه به سیاست‌های جدید قوه قضائیه در دوره مدیریت جدید اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره جدید تحول در قوه قضائیه چند موضوع مهم در دستور کار این دستگاه قرارگرفته است و برای سامان‌دهی این امور تلاش می‌شود.

حجت‌الاسلام مظفری کاهش مدت اطاله دادرسی را یکی از موضوعات مهم در دستور کار این قوه عنوان نمود و اظهار داشت: در راستای کاهش مدت‌زمان اطاله دادرسی اقدامات خوبی در این مدت در دستور کار قرارگرفته است و امیدواریم با رفع مشکلات و موانع شاهد رسیدگی به پرونده‌های اولویت‌دار در اسرع وقت باشیم و مدت‌زمان فرآیند اطاله دادرسی ریشه‌کن شود.

وی ادامه داد: کاهش جمعیت کیفری یکی از موارد مهمی است که در دستور کار قوه قضائیه قرارگرفته و در این راستا باید از مجازات جایگزین استفاده شود که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرارگرفته است.

حمایت از سرمایه‌گذاری در بخش تولید و توسعه معادن با رعایت اصول زیست‌محیطی و حقوق عامه یکی دیگر از موارد مهمی بود که حجت‌الاسلام مظفری به آن اشاره و گفت: باید از فرصت‌های خدادادی استفاده بهینه شود و برداشت متوازن، بهینه و متناسب با شرایط منطقه از معادن باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا حفظ محیط‌زیست نیز برای دستگاه‌های قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است و محیط‌زیست از نیازهای مهم مردم است ولی توسعه معادن نیز لازم و ضروری است و برداشت آن مورد تأکید نظام است و باید این اقدامات در راستای یکدیگر باشد.

حجت‌الاسلام مظفری تأکید نمود: انتظار است با برگزاری جلسات منظم شورای حفظ حقوق بیت‌المال و شورای پیشگیری از جرم بسیاری از مواردی که برای رفع آن خلأ قانونی وجود دارد راه‌حل اتخاذ نمود و برگزاری جلسات این دو شورا می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد.

وی ادامه داد: تا به امروز شوراهای حل اختلاف رسیدگی به مسائل قضایی را نیز در دستور کار داشتند اما در رویکرد جدید صد در صد ظرفیت این شوراها برای مصالحه و میانجیگری مورداستفاده قرار خواهد گرفت.

معاون قضایی رئیس قوه قضاییه عنوان داشت: ظرفیت‌های خوبی در استان یزد درزمینه صلح و سازش وجود دارد و استان یزد رتبه خوبی در این زمینه در کشور را به دست آورده و در شهرستان تفت نیز انتظار است که با همراهی مسئولان محترم به‌ویژه فعالیت دادگستری شهرستان در حوزه صلح و سازش و ارجاع پرونده‌های قابل مصالحه به شوراهای حل اختلاف قدم‌های خوبی برداشته شود.

حجت‌الاسلام مظفری خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ صلح و سازش یکی از موضوعات مهم در دستور کار قوه قضائیه است و باید از تمامی ظرفیت‌ها ازجمله فرهنگ بومی، استفاده از ظرفیت اساتید حوزه و دانشگاه در این راستا استفاده شود.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور اظهار داشت: فرهنگ صلح و سازش یکی از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است که مورد غفلت واقع‌شده و باعث شده در نظام اسلامی پرونده‌های قضایی زیادی تشکیل شود که با توسعه این فرهنگ شاهد کاهش پرونده‌ها خواهیم بود و نقش شوراهای حل اختلاف این زمینه بسیار مهم است.

"علیرضا نوکار" نیز در ابتدای این نشست معرفی مختصری از شهرستان تفت را ارائه نمود و در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با حضور معاون محترم قضائی رئیس قوه قضائیه و رئیس شوراهای حل اختلاف کشور به شهرستان شاهد توسعه و تحول امور قضایی در این شهرستان باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: خوشبختانه با همدلی که بین مسئولان دستگاه‌های دولتی و قضایی در شهرستان وجود دارد شاهد رسیدگی مطلوب به امور قضایی در شهرستان هستیم.

در این نشست تعدادی از مدیران دستگاه‌های دولتی، اجرایی، انتظامی و نظامی به بیان مشکلات قضایی مجموعه تحت مدیریت خود پرداختند و رسیدگی مسئولان دستگاه قضایی برای رفع آن را خواستار شدند و حجت اسلام مظفری قول مساعد به‌منظور پیگیری مشکلات مطرح‌شده را داد.