به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "کمال دهقانی فیروزآبادی" در این جلسه مهم‌ترین مشکل روستاهای شهرستان تفت را تأمین آب آشامیدنی بیان کرد و اظهار داشت: مشکل اساسی روستاهای این دهستان و بخش اعظمی از روستاهای شهرستان تفت مشکل آب آشامیدنی است و اولویت اصلی خود را در شهرستان مسئله تأمین آب آشامیدنی قراردادیم و طرح شبکه آب سراسری همه روستاهای شهرستان تهیه و برای این طرح مناقصه نیز برگزارشده است و پیمانکارانی نیز انتخاب شدند؛ اما با افزایش قیمت‌ها در حال رایزنی با سازمان برنامه‌وبودجه کشور برای افزایش اعتبار هستیم تا این طرح هرچه سریع‌تر آغاز شود.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در ادامه این جلسه، به افزایش درآمد دهیاری از طریق افزایش پرداختی مالیات ارزش‌افزوده نیز اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده پرداخت مالیات ارزش‌افزوده متمرکز استانی شد و بر اساس جمعیت هر روستا پرداخت می‌شود. این موضوع باعث شد دهیاری‌های شهرستان تفت افزایش درآمد خوبی از این پرداخت داشته باشند و کارهای عمرانی خوبی در این مناطق صورت بگیرد.

"محمد محامدی" نیز در این جلسه در مورد نحوه تقسیم بودجه شهرستان بر اساس اعتبارات استانی گفت: بودجه شهرستان در سال 97 حدود بیست میلیارد تومان است و این بودجه بر اساس هماهنگی معاونت عمرانی استانداری، سازمان برنامه‌وبودجه استان و مدیرکل دستگاه‌های استان و بر اساس اولویت‌بندی پروژه‌های مهم تقسیم‌شده است و فرمانداری نقش نظارتی خود در این زمینه را انجام خواهد داد و سعی شده این بودجه محدود بر اساس عدالت بین بخش‌های مختلف شهرستان تقسیم شود.

فرماندار شهرستان تفت به وام اشتغال روستایی نیز اشاره کرد و افزود: در شهرستان 47 مورد وام اشتغال روستایی پرداخت شده است و امیدواریم با شروع این طرح در سال 97 با پرداخت این وام و ایجاد اشتغال پایدار از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

محامدی به دیدار هفته گذشته با همراهی نماینده مردم تفت و میبد با معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کشور اشاره کرد و گفت: در این جلسه در مورد تخصیص قیر برای انجام پروژه های عمرانی و واگذاری زمین از بنیاد مسکن برای ساخت مسکن جوانان رایزنی هایی صورت گرفت و قیر تخصیص یافته به شهرستان بر اساس جمعیت و اولویت پروژه ها پخش خواهد شد.

وی در ادامه افزود: واگذاری زمین در روستاهای شهرستان نیز در دستور کار بنیاد مسکن قرار گرفته و این اتفاق به زودی رخ خواهد داد.

فرماندار شهرستان از شروع پروژه بلوار نصرآباد از اول آذر با همکاری بنیاد مسکن شهرستان خبر داد.

در ابتدای این جلسه هریک از شوراها و دهیاران دهستان نصرآباد به بیان مشکلات منطقه خود پرداختند و خواستار رسیدگی به این مشکلات شدند.