به مناسبت روز دهیار؛

به گزارش روابط عمومی بخشداری گاریزات و کهدوئیه، جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستاهای بخش با حضور "محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری ،معاونین دفتر، بخشدار گاریزات و دهیاران بخش در محل بخشداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه " احسان سعادتمند " بخشدار گاریزات ضمن عرض خیرمقدم به حضار و تبریک روز دهیار به دهیاران بخش از زحمات و تلاش‌های دهیاران و همراهی و پیگیری مدیرکل محترم امور روستایی در رفع مشکلات منطقه تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه گزارشی از اقدامات دهیاری‌ها در یک سال گذشته در اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی ارائه و به مشکل قطعی آب در دو هفته گذشته در سطح بخش اشاره و خواستار پیگیری مدیرکل امور روستایی و شوراها جهت حل مسئله و تأمین اعتبار جهت اصلاح شبکه توزیع آب بخش شد.

در ادامه " محمود زارع رشکوئیه" مدیرکل امور روستایی و شوراها نیز با تبریک روز دهیار به دهیاران بخش، بر نظم و انضباط مالی دهیاری‌ها تأکید و ارتقاء سطح دانش و مطالعه قوانین و مقررات مالی را بازدارنده در بروز بسیاری از تخلفات مالی عنوان نمود و از دهیاران خواست قوانین مالی دهیاری‌ها را به‌دقت مطالعه و آگاهی کامل داشته باشند.

در ادامه به منابع درآمدی دهیاری‌ها اشاره و خواستار هزینه کرد این منابع در مسیر درآمدزایی برای روستاها، ایجاد شغل و عمران و آبادی روستاها، در راستای قوانین و مقررات مربوطه شد.

وی استفاده از ظرفیت نخبگان، معتمدین، افراد تحصیل‌کرده و اهل‌فن و تجربه و افراد تأثیرگذار در روستاها جهت ارائه همکاری‌های فکری و مشورتی و اجرایی، در راستای توسعه و آبادانی و حل مشکلات روستاها بسیار مهم دانست و خواستار پیگیری دهیاری‌ها جهت تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز روستایی شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در پایان ضمن تشریح راه‌های درآمدزایی برای دهیاری‌ها، با عنایت به وضعیت منطقه، پرورش گل محمدی را یک نمونه مناسب درآمدزایی برای اهالی و همچنین دهیاری‌ها عنوان نمود.