فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت،"علیرضا نوکار" در جلسه کارگروه فرعی تخصصی آفات و امراض دامی با موضوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان گفت: با توجه به فعالیت تعداد زیادی مرغداری در این شهرستان انتظار می‌رود دستگاه‌های ذی‌ربط با هماهنگی شبکه دامپزشکی با وظایف مربوطه خود در زمینه پیشگیری و در صورت بروز مواردی از این آنفولانزا آگاهی کامل داشته باشند.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به اینکه باید اصل پیشگیری را در زمینه شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان باید سرلوحه کار خود قرارداد بیان داشت: خوشبختانه با اقدامات مناسب شبکه دامپزشکی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تاکنون موردی از این بیماری در بین پرندگان در این شهرستان مشاهده نشده است.

نوکار به‌ضرورت آگاهی بخشی اقشار جامعه درباره این آنفولانزا در بین پرندگان اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تعدد روستا در سطح شهرستان و نگه‌داری اغلب خانواده‌های روستایی از پرندگان در منازل خودآگاهی بخشی به مردم درباره علائم این بیماری در بین پرندگان نیز در دستور کار دستگاه‌های ذی‌ربط قرار گیرد.

فرماندار تفت تأکید نمود: در صورت بروز شیوع این آنفولانزا در بین پرندگان شهرستان لازم است دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات پیش‌بینی‌شده خود را انجام داده و با شبکه دامپزشکی همکاری کامل داشته باشند.

در ابتدای این جلسه مسئولان شبکه دامپزشکی استان و شهرستان گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از شیوع این آنفولانزا در بین پرندگان در سطح شهرستان و آگاهی بخشی بین آحاد مردم پیرامون این موضوع را ارائه نمودند.