فرماندار شهرستان تفت:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران این شهرستان گفت: با توجه به‌پیش بینی بارندگی‌های مناسب در فصل زمستان لازم است مدیران نظارت بر اجرای دقیق وظایف این ستاد را در دستور کار خود قرار داده تا  از بروز خسارات احتمالی جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان تفت با اشاره به بارندگی روز 16 آذر  و جاری شدن سیلاب و روان آب در مناطق روستایی این شهرستان خاطرنشان کرد: یکی از دلایل عمده ایجاد خسارت در این مناطق دست‌کاری‌های انسان در طبیعت و اجرای طرح‌های عمرانی بدون مطالعه در این زمینه بوده است.

نوکار ادامه داد: عدم نظارت در اجرای پروژه‌های عمرانی در حاشیه مسیل‌ها باعث جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها در مناطق روستایی شهرستان شده و خساراتی را به زیرساخت‌ها، قنوات، مزارع کشاورزی و منازل مسکونی وارد نموده است.

وی تصریح نمود: اجرای مطالعات آبخیزداری در هنگام پروژه های عمرانی در مناطقی که احتمال عبور جریان روان آب و سیلاب وجود دارد، ضروری است و امیدواریم در پروژه های عمرانی در این مناطق این موضوع مد نظر اعضای این ستاد و سایر مدیران استانی و شهرستانی قرار گیرد.

فرماندار تفت بیان داشت: ضروری است ادارات عضو این ستاد در مواقع بارندگی و صدور اخطارهای جوی در آماده‌باش کامل  باشندو نیروهای عملیاتی آن اداره در صورت بروز مشکل در اسرع وقت در موقعیت حادثه حاضرشده و از ایجاد خسارت بیشتر جلوگیری نمایند.

نوکار در پایان تأکید نمود: امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته مدیران استانی دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران تعهدات خود پیرامون اعزام ماشین آلات موردنیاز برای رفع مشکلات پیش‌آمده ناشی از جاری شدن روان آب‌ها و سیلاب‌ها اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

در ادامه این جلسه هر یک از بخشداران و روسای ادارات عضو این ستاد به بیان گزارشی از خسارت بارندگی روز 16 آذر سال جاری پرداخته و اقدامات صورت گرفته در راستای مرمت تأسیسات زیر بنایی را ارائه نمودند.