دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان با سرپرست فرمانداری تفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با سرپرست فرمانداری دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه وقف با وی گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "حجت‌الاسلام حسین زارع زاده"مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "محمد دهشیری"سرپرست فرمانداری دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات حوزه وقف با وی گفت‌وگو کرد.

در این دیدار که معاونان اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت نیز حضور داشتند حجت‌الاسلام زارع زاده خاطرنشان کرد: مدیریت وقف در شهرستان تفت به دلیل پراکندگی موقوفات دشوار است و اکثر موقوفات شهرستان زمین‌های کشاورزی و باغات است و به دلیل خشک‌سالی‌های اخیر از درآمد ناچیزی برخوردار هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد بیان داشت: با توجه به ییلاقی بودن شهرستان تفت فرصت برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهرستان مهیا است و برنامه‌ریزی در راستای سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات در شهرستان تفت آغازشده است.

حجت‌الاسلام زارع زاده تصریح نمود: زنده کردن موقوفات در استان و شهرستان در دستور کار است اما مزروعی بودن و متراژ پایین موقوفات مشکلاتی را در این راستا به وجود آورده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است که اوقاف به مجموعه‌ای توانمند تبدیل شود و احیا ظرفیت‌های وقف می‌تواند گره‌گشای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی باشد.

وی بیان داشت: درآمد موقوفات در شهرستان تفت نسبت به سال گذشته رشد 4 برابری را تجربه نموده و از این درآمد به‌منظور سرمایه‌گذاری روی موقوفات شهرستان استفاده می‌شود و این کار نیاز به حمایت مجموعه مدیریت شهرستان دارد.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت در این دیدار گفت: مردم شهرستان از دیرباز در کار های خیریه پیشتاز بودند و موقوفات فراوانی در شهرستان وجود دارد که ضرورت دارد در زمینه نگه‌داری از این اماکن برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

سرپرست فرمانداری تفت خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات موجود در شهرستان موردحمایت مجموعه مدیریت شهرستان است و در راستای تسریع درروند پروژه‌های سرمایه‌گذاری موقوفات آماده هرگونه همکاری و حمایت هستیم.

دهشیری ادامه داد: در حوزه سرمایه‌گذاری فرش قرمز برای سرمایه‌گذاران در این شهرستان پهن خواهیم نمود تا با سرمایه‌گذاری پایدار در شهرستان به‌ویژه در حوزه‌ صنایع پاک زمینه اشتغال جوانان بومی در شهرستان فراهم شود.