دیدار مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با سرپرست فرمانداری تفت

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد در بازدید یک‌روزه خود از بخش مرکزی تفت ابتدا با حضور در فرمانداری تفت با سرپرست فرمانداری دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات مناطق روستایی شهرستان بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت؛ "محمدعلی اعتباری" مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری دیدار و پیرامون مسائل و مشکلات روستاهای مختلف شهرستان بحث و تبادل‌نظر کرد.

در این دیدار "مصطفی صادقیان" بخشدار مرکزی تفت و معاون و کارشناسان اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد نیز حضور داشتند.

"محمدعلی اعتباری" در این دیدار به حضور جمعیت شناور در ایام سال اشاره و بیان داشت: در تمامی ایام سال شاهد حضور جمعیت شناور در نقاط مختلف شهرستان تفت هستیم و موضوع بازنگری تخصیص اعتبار این شهرستان در دستور کار قرارگرفته است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری یزد ادامه داد: حضور جمعیت شناور در شهرستان تفت و تفاوت‌های فرهنگی بین مردم بومی و گردشگران نیز مشکلاتی را در حوزه فرهنگ به وجود آورده و این موضوع نیز نیاز به برنامه‌ریزی دارد.

اعتباری در این دیدار از پیگیری خود برای تخصیص ماشین‌آلات خدمات رسان به روستاهای بخش مرکزی تفت و صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری برای شرکت تعاونی دهیاری‌های بخش مرکزی تفت خبر داد.

"محمد دهشیری" سرپرست فرمانداری تفت نیز در این دیدار گفت: بخش مرکزی تفت از گستردگی و تنوع اقلیمی و مردمی خاصی برخوردار است و نیاز است به هر نقطه از این بخش با نگاه ویژه‌ای دیده شود.

سرپرست فرمانداری تفت بیان داشت: اعتباری که به شهرستان تخصیص داده می‌شود بر اساس جمعیت ساکن است اما حضور جمعیت شناور شهرستان را در خدمات‌رسانی به مردم با مشکلات عدیده‌ای روبرو کرده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته هزینه جمعیت شناور در روزهای پایانی هفته از هزینه جمعیت ساکن شهرستان بیشتر است.

مقام عالی دولت در شهرستان تفت تصریح نمود: تاکنون از حضور جمعیت شناور در شهرستان درآمدی نصیب شهرستان نشده و باید با برنامه‌ریزی این نقیصه بزرگ رفع شود.

دهشیری افزود: سالمندی جمعیت شهرستان به‌ویژه در مناطق روستایی دغدغه دیگری است که پیرامون این موضوع نیز باید راهکارهایی اندیشیده شود تا در آینده‌ی نزدیک با مسائل و مشکلاتی روبرو نشویم.

سرپرست فرمانداری تفت به موضوع زمین‌خواری و کوه خواری و ساخت‌وسازهای غیرمجاز اشاره و گفت: در این موضوعات خلأهای قانونی وجود دارد و باید با پیگیری دفتر امور روستایی و رفع مشکلات قانونی برخورد جدی با این موضوعات که از نگرانی‌های به‌حق مردم ساکن در مناطق روستایی است رفع شود.