به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "رضا برهانی" مدیرکل هواشناسی استان یزد به همراه معاون فنی و ایستگاه‌های استان با حضور در فرمانداری شهرستان تفت با "علیرضا نوکار" فرماندار این شهرستان دیدار و پیرامون تخصیص اعتبار به‌منظور خودکار نمودن ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان بحث و تبادل‌نظر نمودند.

در این نشست "رضا برهانی" تبدیل ایستگاه‌های هواشناسی در مناطق مختلف استان از حالت سنتی به خودکار را یکی از برنامه‌های این سازمان عنوان کرد و گفت: این اقدام باعث می‌شود تا اطلاعات و داده‌ها از ایستگاه‌ها سریع و دقیق‌تر جمع‌آوری و به نقاط از پیش تعیین‌شده مخابره و ارسال شود.

مدیرکل هواشناسی استان یزد در ادامه به بیان گزارشی از وضعیت ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی شهرستان تفت پرداخت و اظهار داشت: در شهرستان تفت 20 ایستگاه هواشناسی قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی ویژه این شهرستان حدود بیست‌وپنج درصد از تجهیزات هواشناسی استان در این شهرستان قرار دارد.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: امید است با تخصیص اعتبار در بودجه شهرستانی در سال 99 شاهد خودکار نمودن ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان باشیم.

برهانی در پایان از خودکار نمودن ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی در روستای طزرجان در سال گذشته خبر داد.

"علیرضا نوکار" نیز در این دیدار با تقدیر از پیش‌بینی‌های هواشناسی استان در ابتدای سال گفت: پیش‌بینی‌های دقیق هواشناسی استان در آمادگی ستاد بحران شهرستان در جلوگیری از خسارت سیلاب‌های اخیر، نقش مهمی داشت.

فرماندار شهرستان تفت با اعلام همکاری مدیریت شهرستان در راستای تخصیص اعتبارات شهرستانی در راستای خودکار نمودن ایستگاه‌های هواشناسی و باران‌سنجی در پنج نقطه از شهرستان گفت: در این راستا ضروری است اداره کل هواشناسی استان از اعتبارات ملی نیز در این راستا استفاده نماید.