فرماندار شهرستان تفت خواستار شد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در جلسه ستاد مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا این شهرستان بیان داشت: با توجه به عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم وضعیت شهرستان ازلحاظ شیوع ویروس کرونا به رنگ نارنجی تغییریافته است و انتظار می‌رود با همکاری مردم و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای پروتکل‌های بهداشتی از شروع موج چهارم ویروس کرونا در شهرستان جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا در هنگام رنگ‌بندی شهرها ملزم به رعایت و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان مصوبات مربوط به این رنگ در شهرستان از امروز اجرایی و دستگاه‌های ذی‌ربط بر اجرای آن نظارت خواهند کرد.

نوکار تصریح نمود: کاهش حضور کارکنان در دستگاه‌ها، برگزاری جلسات با رعایت الزامات در فضای سربسته با تعداد حداکثر 20 نفر، تعطیلی دوهفته‌ای مشاغل گروه‌های سه و چهار، تعطیلی کامل مدارس، دانشگاه‌ها ، مؤسسات آموزش عالی و حوزه‌های علمیه، تعطیلی کامل نمازهای جمعه، مساجد و مراسم‌های آیینی مذهبی ازجمله مواد مصوب ستاد ملی کرونا در وضعیت نارنجی است.

فرماندار تفت با اشاره به مصوبه ستاد ملی کرونا مبنی بر عدم مسدود نمودن فیزیکی راه‌ها نیز تأکید نمود: با توجه به وضعیت نارنجی ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی شهرهای نارنجی به سایر شهرها ممنوع و ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی به شهرهای نارنجی نیز ممنوع است و در صورت عدم رعایت هر 24 ساعت اعمال جریمه 500 هزارتومانی صورت خواهد گرفت و این نظارت به شیوه هوشمند خواهد بود.

نوکار به ممنوعیت تردد از ساعت 22 تا 3 صبح در سطح شهر نیز اشاره و بیان داشت: با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، تردد از ساعت 22 تا 3 صبح در سطح شهر ممنوع است و اعمال جریمه 200 هزارتومانی برای خودروهای متخلف صورت خواهد پذیرفت.

ساعت فعالیت اصناف در شهرستان از دیگر مواردی بود که فرماندار شهرستان تفت به آن اشاره نمود و اظهار داشت: اصناف گروه‌های سه و چهار ملزوم به تعطیلی کامل هستند اما سایر اصناف بعد از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه شب مجاز به فعالیت نیستند و در صورت عدم رعایت مقررات تا 15 روز پلمپ خواهند شد.

"سید محمود واعظ پور" سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این جلسه از شروع موج چهارم در استان یزد خبر داد و افزود: زنگ خطر شروع موج چهارم کرونا در استان یزد نواخته شده و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم این موج با شیب کمتری نسبت به موج‌های قبلی در استان و شهرستان ادامه داشته باشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان به ارزیابی وضعیت شهرستان در شیوع ویروس کرونا پرداخت و خاطرنشان کرد: شهرستان تفت به سمت وضعیت قرمز در حال حرکت است و در 15 روز ابتدای سال 2 برابر اسفند سال گذشته و نسبت به بهمن‌ماه 5 برابر با افزایش مبتلایان سرپایی روبرو بوده‌ایم.

وی ادامه داد: در 15 روز ابتدای سال میزان بستری مبتلایان به این ویروس نسبت به اسفندماه 1.5 برابر و نسبت به بهمن‌ماه 3 برابر افزایش‌یافته است.

واعظ پور تصریح نمود: از مردم شهرستان انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به اجرای محدودیت‌های جدید و همراهی با مسئولان و نظارت دستگاه‌های ذی‌ربط از شیوع گسترده این ویروس در شهرستان جلوگیری شود.