به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، در مراسمی با حضور "علیرضا نوکار" فرماندار، "محمدجواد نعمتی"معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و جمعی از مسئولان زنگ آغاز سال تحصیلی در مدارس شهرستان تفت ابتدا با حضور در مجتمع آموزشی و فرهنگی سما تفت و سپس با حضور در بخش گاریزات و دبیرستان متوسطه اول فاطمه الزهرا (س) شهر بخ نواخته شد.
"علیرضا نوکار" در مراسم آغاز سال تحصیلی با تبریک شروع سال تحصیلی جدید به همه دانش آموزان این شهرستان اظهار داشت: نقش مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان کانون‌های تولید اندیشه و مراکز توسعه‌ی نقّادی و پرسش‌گری در توسعه‌ی علمی کشور بر کسی پوشیده نیست و بی‌شک، توسعه‌ی علمی به‌عنوان پایه و رکن اساسی در توسعه‌ی همه‌جانبه‌ی سیاسی، فرهنگی، اجتماعی کشور مطرح است، به همین سبب اساتید، دانشجویان، معلّمان و دانش‌آموزان نقشی بی‌بدیل و بسیار مهم در توسعه‌ی کشور ایفا می‌کنند.
فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: همیشه شروع سال تحصیلی یک رویداد مهم فرهنگی اجتماعی بوده که تمام ابعاد جامعه را درگیر این موضوع می‌کند و امیدوارم امسال هم با همه محدودیت‌ها و مشکلات سال تحصیلی را با ارائه آموزش باکیفیت و کامل آغاز کنیم و به انجام برسانیم.
نوکار تصریح نمود: موضوع حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بهداشت فضای عمومی مدارس بسیار مهم است و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان پای‌کار بیایند.
فرماندار تفت ادامه داد: مراقبت از سلامت دانش آموزان یک اصل مهم در برنامه‌های سال تحصیلی جدید بوده و مسئولیت سلامت دانش آموزان بین آموزش‌وپرورش و خانواده‌ها مشترک بوده و برای شروع سال تحصیلی امسال با شرایط متفاوتی روبه‌رو شدیم و نیاز به خلاقیت و فعالیت متمایز معلمان دارد و خانواده‌ها نگرانی‌هایی دارند که با توجه به مشخص نبودن اتمام زمان شیوع ویروس کرونا باید به آن‌ها توجه کرد و با برنامه‌ریزی‌های مناسب بایستی به دنبال رفع این نگرانی‌ها باشیم.
لازم به ذکر است فرماندار شهرستان تفت در آغازین روز سال تحصیلی از دو مدرسه متوسطه اول "شهید در علی روستای اسلامیه" و دبستان "شهید دستغیب روستای صادق‌آباد" بازدید و آغاز سال تحصیلی را به دانش آموزان و کادر آموزشی این دو مدرسه تبریک و بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای سلامت دانش آموزان تأکید نمود.