به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان اظهار داشت: با توجه به تعدد و پراکندگی روستاها در شهرستان تفت در باب وقف نیز وضعیت این شهرستان نسبت به سایر شهرستان‌های استان متفاوت است.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل شرعی و قانونی که روی وقفیات وجود دارد مدیریت جدید این اداره باید تلاش خود را در راستای رعایت این موارد به کار بگیرد.

نوکار احیا، حفاظت و بهره‌مندی مردم از موقوفات را سه وظیفه سرپرست جدید این اداره دانست و بیان داشت: مدیریت جدید که از نیروهای بومی و توانمند مجموعه اوقاف استان یزد است باید با هماهنگی و تعامل با مجموعه اجرایی شهرستان تمام تلاش خود را برای رونق و آبادی موقوفات، سامان‌دهی و سرمایه‌گذاری بر روی موقوفات به‌منظور بهره‌مندی مردم از آن را در دستور کار خود قرار دهد.

"حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی" امام‌جمعه شهر تفت در این مراسم تصریح نمود: وقف امانتی است که باید درآمد آن درراه خیر مصرف شود و نیاز است با سعی و تلاش مجموعه اوقاف از این میراث حفاظت شود.

امام‌جمعه تفت بیان داشت: در حفظ و تقویت عمل نیکوی وقف پشتیبان اداره اوقاف و امور خیریه خواهیم بود و این اداره نیز باید حافظ و پشتیبان وقف باشد.

حجت‌الاسلام گلوردی خاطرنشان کرد: در طول دوران سی‌ویک‌ساله حضورم در سنگر امامت جمعه تاکنون در نصب و عزل هیچ مدیری نقش نداشته‌ام و این‌یکی از وظایف ادارات کل استانی با هماهنگی فرمانداری است.

وی حمایت از سرپرست جدید این اداره را ضروری دانست و افزود: با توجه به اعتماد مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان و نظر مساعد فرماندار حمایت از این نیروی جوان و بومی در راستای احیا و نگه‌داری از وقفیات ضروری است و امیدواریم وی نیز با تلاش و کوشش خود در راستای تحقق اهداف این مجموعه تلاش کند.

"حجت‌الاسلام حسین زارع زاده" مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیروی‌های این مجموعه را از خدوم ترین و مظلوم‌ترین کادر ادارات فرهنگی در استان دانست و اضافه کرد: همه تلاش مجموعه اوقاف استان حفظ و احیای موقوفات و سرمایه‌گذاری در راستای بهره‌مندی مردم از منفعت وقف است.

این مقام استانی تصریح نمود: کار در مجموعه اوقاف شهرستان تفت با توجه به تعدد و پراکندگی روستا در آن سخت و دشوار است و بیشتر موقوفات آن در زمینه کشاورزی است و موقوفات درآمدزای آن دارای متولی است.

حجت‌الاسلام زارع زاده بیان داشت: شهرستان تفت دارای 1872 موقوفه منفعتی و 498 موقوفه انتفاعی است و 1980 موقوفه زیرمجموعه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت اداره می‌شود.

وی از سرپرست جدید این اداره خواستار در اولویت قرار دادن تکریم ارباب‌رجوع در این اداره شد و اظهار داشت: تعامل با اداره کل و مجموعه اجرایی شهرستان باعث سامان‌دهی وقف در این شهرستان خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در پایان به مسئله سرمایه‌گذاری در موقوفات اشاره و بیان داشت: از حیث درآمدی موقوفات شهرستان تفت جز شهرستان‌های متوسط استان یزد است ولی توانایی افزایش درآمد در شهرستان وجود دارد و مدیر جدید این مجموعه باید تحول در موقوفات به‌ویژه در حوزه سرمایه‌گذاری را در دستور کار خود قرار دهد.

در پایان این مراسم با اهدای حکم "محمد مؤمنی زاده" به‌عنوان سرپرست جدید اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان تفت معرفی شد.