مدیرکل زندان‌های استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "رضا ذوالفعلی نژاد"مدیرکل زندان‌های استان یزد در نشست هماهنگی برگزاری جشن گل‌ریزان تفت تعداد زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان را سیزده نفر عنوان کرد و گفت در حال حاضر سیزده محکوم جرائم غیر عمد این شهرستان نیازمند یاری مردم و خیرین برای رهایی از زندان و بازگشت به آغوش خانواده هستند.

وی ادامه داد: محکومیت مالی این افراد حدود ۵۰ میلیارد ریال است که بخشی از آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد دیه استان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و بخشی از آن نیز با همکاری خیران و نوع دوستان این شهرستان پرداخت خواهد شد.

ذوالفعلی نژاد به آزادی بیست‌ودو محکوم مالی جرائم غیر عمد در سال گذشته با کمک خیرین و مردم اشاره و در ادامه افزود: محکومیت مالی این افراد حدود ۶۶ میلیارد ریال بود که ۵۵ میلیارد آن با کمک کمیته صلح و سازش ستاد و شوراهای حل اختلاف مستقر در زندان از شکات گذشت رضایت مندانه اخذ و مابقی این مبلغ شامل ۱۱ میلیارد ریال با کمک مردم شهرستان تفت و ستاد دیه استان یزد پرداخت شد.

مدیرکل زندان‌های استان بابیان اینکه زندانیان جرائم غیر عمد بزهکار نیستند و بدهکارند، گفت: هدف از جشن گل‌ریزان کمک به خانواده زندانی، خود فرد زندانی، جامعه و در مرتبه دوم ترویج فرهنگ صلح و سازش است.

"علیرضا نوکار" در این نشست اظهار داشت: نوع دستی و همدلی و کمک‌های مالی مردمان شهرستان تفت در چند ماه اخیر به‌ویژه در تأمین نیازهای بهداشتی و درمانی شهرستان و تهیه بسته‌های معیشتی برای رزمایش همدلی، مواسات و کمک مؤمنانه مثال‌زدنی بوده است و امیدواریم در جشن گل‌ریزان شهرستان تفت شاهد ادامه این همدلی برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد باشیم.

فرماندار شهرستان تفت خاطرنشان کرد: در سال جاری با توجه به ممنوع بودن تجمعات به دلیل ویروس کرونا و عدم امکان برگزاری حضوری جشن گل‌ریزان، این جشن به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و سعی خواهیم کرد از پتانسیل خیران شهرستان برای آزادی زندانیان غیر عمد شهرستان استفاده نماییم.

در این جلسه مقرر شد جشن گل‌ریزان این شهرستان امسال به‌صورت مجازی (آنلاین) برگزار و  از پتانسیل خیران برای مشارکت در این امر خیر و خداپسندانه به نحو شایسته استفاده گردد.

 گفتنی است یک خیر نوع‌دوست با حضور خود در جلسه هماهنگی برگزاری جشن گل‌ریزان تفت مبلغ پانصد میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد شهرستان تفت را اختصاص داد.