به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "علیرضا نوکار" در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی ، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان گفت:مردم تفت متدین و مؤمن هستند و باید با تعامل و هنر مدیریت بر اجرای قانون حفظ باغ‌ها به آن‌ها تأکید شود و در بحث دستگاه‌های اجرایی، رعایت قانون حفظ باغ‌ها در دستور کار قرار گیرد.
وی تعدد و تنوع بناهای تاریخی تفت را ظرفیت شهرستان عنوان کرد و افزود: این میراث فرهنگی و ابنیه تاریخی باید حفظ شود و نیاز است با جذب اعتبارات ملی نسبت به بازسازی، بهسازی، حفظ و نگهداری اقدام شود.
فرماندار تفت بابیان اینکه محور توسعه شهرستان گردشگری است و نقش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بسیار مهم هست، افزود: شرایط کرونا سبب کاهش حضور گردشگران در شهرستان شد که نیاز است برنامه‌ریزی لازم برای پذیرایی از گردشگران پس از پایان کرونا صورت گیرد تا شهرستان آمادگی لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به تردد ۱۸ هزار خودرو در پایان هفته اخیر تنها از مسیر جاده تفت به دهستان ییلاقی شیرکوه، اظهار داشت: جمعیت شناور ایام تعطیل و آخر هفته‌های شهرستان هرچند مشکلاتی را برای دستگاه‌های اجرایی پدید می‌آورد ولی باید تبدیل به فرصت و از آن در جهت توسعه شهرستان استفاده شود.
نوکار فضای مجازی تفت را یکی از ظرفیت‌های دیگر این شهرستان ذکر کرد و گفت: باید از این فرصت با تعامل سازنده با اصحاب رسانه نهایت استفاده شود تا رضایت مردم را به همراه داشته باشد.
"سید علیرضا سالار حسینی" معاون توسعه مدیریت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد در این مراسم با اشاره به اینکه شهرستان تفت دارای قابلیت‌های بسیار در بخش گردشگری و میراث فرهنگی است، افزود: «حفاظت، مرمت و معرفی مطلوب جاذبه‌های تاریخی، ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذار و بخش خصوصی، ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و شناسایی رشته‌های صنایع‌دستی شهرستان و تلاش در راستای توسعه آن‌ها از اولویت‌های مهم رئیس اداره میراث فرهنگی این شهرستان است.»
در این مراسم از زحمات "مهدی جمالیان" در زمان تصدی پست رئیس اداره میراث، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تفت تقدیر و تشکر به عمل آمد و "حمیدرضا عباسی" به‌عنوان سرپرست جدید این اداره معرفی شد.