به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان تفت، "حسین ملک افضلی" در این جلسه با تأکید بر نگاه جدید در وزارت بهداشت در مقوله سلامت گفت: نگاه جدیدی در وزارت بهداشت در بحث سلامت مطرح‌شده که فلسفه بنیادی دارد و برای اجرای آن نیاز به تغییرات ذهنی، ساختاری و عملکردی دارد.

مشاور وزیر بهداشت در ادامه افزود: دولت و مردم در کنار هم و با یک طرح و برنامه‌ریزی با رویکرد جدید می‌توانند بسیاری از مشکلات ناشی از بیماری‌های جدید را حل کنند.

ملک افضلی به نقش مهم مردم در طرح جدید وزارت بهداشت در بحث سلامت اشاره کرد و تصریح نمود: باید با ابزارهای مختلف سواد سلامت مردم افزایش یابد و این سواد را به دیگران نیز انتقال دهند و برای انجام این اتفاق مهم دستگاه‌های دیگر نیز با وزارت بهداشت در این زمینه همکاری نمایند.

مشاور وزیر بهداشت به بیان طرح کانون سلامت محله پرداخت و گفت: برای درگیر کردن مردم در حوزه سلامت باید از سطح محلات شروع کرد و کانون سلامت محله نیز به همین دلیل به وجود آمده است و نمایندگان واقعی مردم باید از محلات انتخاب و با آموزش آن‌ها را توانمند نمود و تصمیم‌گیری از آن‌ها استفاده کرد.

وی در ادامه افزود: سازمان‌های دولتی اگر در کنار کانون سلامت محله قرار گیرند و مجمع سلامت محله را تشکیل خواهند داد و باعث خواهد شد نیازها مطرح و برای برطرف کردن مشکلات راه‌حل‌هایی یافت خواهد شد.

"محمد آسایی" نماینده سازمان جهانی بهداشت نیز در این جلسه با اظهار خشنودی از حضور در شهرستان بعد از 34 سال و دوران مدیریت خود در شبکه بهداشت و درمان شهرستان تفت اظهار داشت: سهم بهداشت و درمان باید در همه‌ی ادارات و نهادها در نظر گرفته شود.

وی در ادامه افزود: با اجرای طرح کانون سلامت محله نقش مردم در پیشرفت مسائل بهداشتی مهم خواهد بود.

"محمد محامدی" نیز در پایان اظهار امیدواری کرد با همکاری همه‌ی اعضای شورای سلامت شهرستان، طرح کانون سلامت محله در تمامی محلات شهر تفت اجرا شود و در صورت موفقیت‌آمیز بودن در نقاط دیگر شهرستان نیز اجرایی شود.